איך אנו יכולים לזמן ניסים לחיינו? - מאת אורלי בר קימה

מאת: אורלי בר-קימה – סופרת, מרצה ומאמנת אישית


אנחנו נמצאים בעצמו של חודש כסלו וחג החנוכה, חג הניסים, ובחודש זה יש לנו חלון הזדמנות משמעותי מאוד לזמן ניסים לחיינו. כשאנו חושבים על ניסים, לרוב נעלה בדעתנו רגעים שבהם ניצלו חיים בזכות יד המקרה או אירועים מפורסמים מסיפורי היהדות. אולם ניסים מתרחשים סביבנו תמיד, גם היום, בין שאנחנו רואים אותם ומבחינים בהם ובין שלא, והם לאו דווקא קשורים רק לרגעים שמסכנים חיים או לכוח על טבעי כזה או אחר. אתם מוזמנים להכיר את הניסים שתוכלו לזמן לחייכם ואת הטיפים להזמנתם, כך שבכל פעם שתזדקקו להם תוכלו ליהנות מרגע של קסם והעצמה שיעזור לכם להיות מאושרים יותר ולהגשים את חלומותיכם.




4 סוגי הניסים שאנו יכולים ליצור בחיינו

בתורת הקבלה מדברים על 4 סוגים של ניסים שאנו יכולים ליצור בחיינו באמצעות שינוי המודעות שלנו וזווית הראייה שלנו על הדברים שקורים לנו. אלו הם 4 הניסים שאנו יכולים ליצור בחיינו:


1. נס של פעולה חיובית

הנס הזה קשור להפיכת כל קושי ליתרון. מדובר ביכולת להסתכל על כל דבר בחיים כעל הזדמנות ולא כמכשול. עלינו לשנות את ההתייחסות שלנו לטעויות ולכישלונות, ולחשוב עליהם כעל "פנסים" שמאירים את דרכינו ומובילים אותנו לנס הגדול שנמצא בדרך אלינו.


2. נס ההסרה

זהו נס מהסוג שמסיר אלמנטים שליליים מחיינו, כמו למשל הבראה ממחלה או היעלמות של שכן שמציק לנו בחיינו ולפתע עובר לעיר אחרת, או היעלמות חוב כספי כשלפתע מגיע סכום כסף לא צפוי שמכסה אותו. כדי לזמן נס מסוג זה צריך לקחת אחריות על המחשבות, הרגשות והמעשים שלנו מהעבר, ולהבין שהם אלו שהביאו אותנו לנקודה שבה אנו נמצאים, והם אלו שמושכים אלינו גם את הדברים השליליים וגם את הדברים החיוביים שבחיינו.

למעשה חשוב מאוד שנבין שהמחשבות, הרגשות והפעולות שלנו הם למעשה הגישה שלנו לחיים, ורק אנחנו יכולים לשנות אותה. אחד מחוקי הטבע (חוק הסיבה והתוצאה) קובע שכל מה שאנו שולחים מאתנו, במחשבה, ברגש או במעשה, זה אנרגיה שהולכת וצוברת תאוצה, וחוזרת אלינו בשלב כזה או אחר בעוצמה חזקה יותר, ממש כמו בומרנג.


3. נס המניעה

זה מסוג הניסים שקצת קשה לנו יותר לזהות, כי אלו הם הדברים הרעים שלמעשה עוד לא קרו לנו, בדרך נס. זו התאונה שנמנעה ברגע האחרון כשהתכופפנו להרים חפץ שנפל בדיוק כשהתחלף הרמזור, והמכונית שחצתה את הצומת באדום פספסה אותנו, או שזה עשוי להיות המטוס שלא הספקנו לעלות עליו, ולאחר מכן שמענו שהתרסק. הדרך להתחבר לניסים מסוג זה היא להוקיר תודה על הדברים המובנים מאליהם בחיינו.


4. נס הזירוז

לכולנו יש מטרות, חלומות ויעדים, ולעתים לוקח לנו זמן רב, חודשים ואפילו שנים, כדי להגשים אותם, אם בכלל. הנס הזה מאפשר לנו לקצר תהליכים ולזרז דברים שהיו אמורים לקחת הרבה יותר זמן. למשל כשבבוקר אחד אנו מוצאים את אהבת חיינו, או שברגע מסוים אנו סוגרים את עסקת חיינו. זה אולי נראה לרובנו כמו סתם מזל טוב שפקד אותנו, אך בפועל אנו יכולים לגרום לכך לקרות על ידי כך שנבחר להיות פרו-אקטיביים, ניזום דברים, נפעל ונהיה בתנועה קדימה כל הזמן.






3 טיפים לזימון הניסים לחיינו

אני מזמינה אתכם לבחון אילו ניסים כבר מתרחשים היום בחייכם מתוך ארבעת סוגי הניסים שתיארתי, וכעת הנה 3 טיפים שבעזרתם תוכלו לזמן את כל סוגי הניסים האלה לחייכם:


1. ניסים לא קורים סתם

אנחנו אחראיים לניסים שמתרחשים בחיינו על ידי כך שאנו עולים ברמת המודעות שלנו, מתפתחים ומשתנים תוך כדי תנועה. אם הניסים לא מתרחשים, זה סימן לכך שקפאנו על שמרינו, נשארנו כל הזמן באזור הנוחות, גם אם הוא לא טוב לנו, ולא באמת צמחנו או עשינו שינוי במחשבות, ברגשות ובאמונות שלנו.


2. לכו נגד הטבע שלכם

הפעילו כוח התנגדות, עצרו לרגע וספרו עד 10 לפני שאתם שולפים את התגובה האוטומטית שאתם שומרים במגירה לכל הזדמנות שתגיע. שנו את נקודת המבט שלכם, עשו דברים בצורה שונה ממה שהתרגלתם ופשוט פעלו "אחרת" מהדרך שבה פעלתם עד היום.


3. שמחו במה שכבר יש לכם

במילים אחרות, הכירו תודה והעריכו את כל הטוב שבחייכם ואת כל מה שיש בהם. עשו זאת מדי יום, התמקדו במה שכבר יש לכם, הודו על כך בעל פה ואפשר אפילו לכתוב מכתב תודה מפורט. זכרו תמיד שמה שמתמקדים בו זה מה שמתעצם וגדל בחיינו.


לסיום, אני מביאה כאן כלשונו שיר שכתב הרב קוק, שבעיני הוא מעורר השראה:

צריך שכל איש ידע ויבין

שבתוכו דולק נר,

ואין נרו שלו כשל חברו,

ואין איש שאין לו נר.



וצריך שכל איש ידע ויבין,

שעליו לעמול ולגלות,

את אור הנר ברבים,

להדליקו לאבוקה גדולה,

ולהאיר את העולם כולו.







אני מאחלת לכולנו חודש טוב, שבו נתחבר ליש, נעשה דברים אחרת, נהפוך קשיים להזדמנויות, נעלה את רמת המודעות שלנו, ובכך נזמן ונקבל ניסים ונפלאות לחיינו.

חג חנוכה מלא באור ושמחה!

הכתבה באדיבות: אורלי בר-קימה, סופרת, מרצה, מנחת סדנאות ומאמנת אישית.



תגובות