הסוכר - איך זה משפיע על הגוף?

סוכר הופך אותך למכור
ממש כמו סמים (חוקיים ובלתי חוקיים) סוכר משחרר בגוף כימיקלים המשפיעים על מרכז העונג במוח – אופיאטיים ודופאמין. כמו לסמים אחרים, גם לסוכר גופנו מפתח סבילות, כך שנזדקק ליותר ויותר סוכר כדי להרגיש טוב עם הזמן והשימוש בו. מחקרים שנערכו על חולדות הראו כי התמכרות לסוכר תראה תופעות הדומות ל'קריז' מעולם ההתמכרות לסמים, כמו נקישות שיניים, רעידות וחרדה כאשר הגישה לסוכר נחסמת.

טיפ מתוק: אם אתם מרגישים שאתם חייבים לאכול סוכר, צאו להליכה של רבע שעה או בצעו פעילות קלה שתבטל את הצורך הזה. מה שלא תעשו, אל תישארו לשבת, מכיוון שישיבה עלולה להעלות את הצורך בסוכר.

תאמינו לי מנסיוני אפשר לדחות צורך במתוק והגוף מתרגל ודוחה את הסוכר בסופו של דבר 


סוכר גורם לכם לזלול
מחקרים הראו כי צריכת סוכר יתר על המידה פוגעת ביכולת של הגוף להודיע למוח שאתם שבעים. לשומן ולפרוקטוז יש השפעה על ההורמון לפטין, שתפקידו הוא לאותת למוח מתי שבענו מהארוחה. כאשר הלפטין נפגע, אנחנו נמשיך לאכול בלי קשר לצורך שלנו לאכול או לא.

טיפ מתוק: אם אתם מפחיתים בצריכת הסוכר, השתדלו להיות סבלניים. לבלוטות הטעם לוקח בערך שבוע להתרגל לשינוי, ואחר כך מאכלים מתוקים שהייתם רגילים לאכול פשוט ירגישו לכם מתוקים בצורה מגעילה.

זה נכון לגבי - אתמול טעמתי חטיף מתוק והרגשתי שאני אוכלת כוס סוכר היו לי בחילות נוראיות כי אני לא אוכלת דברי מתיקה המתוק שלי זה פירות

סוכר מעייף אותך
זה ידוע שסוכר 'מקפיץ' לך את הדם ומעורר מאוד ושהוא טוב לפעילויות קצרות הדורשות אנרגיה, אך האנרגיה הזאת לא נשארת לזמן רב. המעבר בין העלייה לירידה שבאה אחריה אורך לא יותר מ-30 דקות. מעבר לירידה החדה באנרגיה, סוכר מזרז הפרשת סרוטונין במוח למנגנון האחראי על שינה, כך שהדרך אל המיטה מהירה מאוד.
זה נכון בניגוד לאנשים שחושבים שחטיף לפני פעילות גופנית יכול להקפיץ את האנרגיה למעלה אבל כל הפרסומים האלה מטעים והאנשים מאמינים להם 

חשוב לדעת !!!
מים מביאים אנרגיה לגוף ולא שום דבר אחר !!!