קהילת הרפורמים,,,,,





19/04/2009 16:38:00

 איחלתי לכולכם סופשבוע נפלא,

אבל, לי לא היה כל כך נפלא.

קיבלנו הזמנת בר מצווה, מהבוס של בעלי

בעלי, אמר לי, שזה יהיה במוצ"ש,

אמרתי לו, מוצ"ש ? מי עושה בר מצווה במוצ"ש?

הוא אמר לי, שזה בבית כנסת, כל האירוע יתרחש, אבל לא עלה בדעתי, שזה בית כנסת ברוח אחרת,

ועוד מה, היה צריך להגיע בשש בערב,

בשבת, אף פעם לא הלכתי לאירוע, ועוד אחת כמוני, ששומרת מסורת.

בעלי גם לא ידע כלום , הוא אמר שזה אירוע של הבוס, ולא שאל הרבה שאלות ,

רק שהבוס, לא נתן הרבה פרטים, ואתם תדעו למה ,

כי היתה סיבה טובה, לכך, אם היו פרטים לגבי האירוע,

רק שהגעתי, ראיתי שלט על בית הכנסת,

בית דניאל, בית כנסת רפורמי,

חשכו עיני, רפורמי ? אני שמעתי עליהם, במדיה, בתקשורת,

אבל, לא תיארתי לעצמי, שאני אפגוש אותם פנים מול פנים,

כל מי שהיה בבית הכנסת, אני רושמת זאת במירכאות, לא בדיוק בית כנסת , שאני רגילה אליו, עם מסורת של אלפי שנים,

בבית אבי, אם אבא שלי, ז"ל, היה רואה לאן הלכתי אתמול, הוא היה מתהפך בקברו.

נשים וגברים היו שם, באותו מעמד, הרב נאם עם מיקרופון, בשבת ...... כן,,,,,,,

הפסנתר ליווה את החזן, וגם כמה נגנים היו שם,

לרגע, חשבתי, שאני נמצאת בכנסיה, כי כל פעם ביקשו שנקום, או שנשב,

מזעזע, חילקו עלונים, כדי שנקרא את התפילה ,

אבל, אני, שישי לי שורשים עמוקים ליהדות, מאבות אבותי,

סירבתי לשתף פעולה, התחיל לכאוב לי מאוד הראש,

ובאמת, התעניתי, כל רגע שהייתי שם,

חיכיתי, מתי השבת תצא,

מה שעוד יותר מצחיק, הדליקו נרות, לאורך כל המדרגות, והפעילו מיקרופונים, ומצלמות,

כשבעלי רצה לצלם, את חתן המצווה, הרב אותת לו שזה אסור, כאן, עובר כל גבול, של צביעות.

כשהגענו, לאולם, למטה, מתחת לבית הכנסת,

כדי לשבת, סוף סוף, ולאכול משהו, אחרי הטראומה, שהרבה אנשים כמוני, חוו.

האוכל, שהגישו היה קר, והיה אפשר לומר, במעטה, מגעיל עד להחריד,

שמתי ביס, וכמעט הקאתי את נשמתי,

לא היה אכיל, וגם קר.

עד עכשיו , אני מרגישה כאבי ראש איומים, ובחילות.

כשהבת שלו, תרצה לעשות בת מצווה, שישכח ממני, שאגיע לשם..







תגובות