תם ונגמר הצום


השנה היה לי צום מאוד קל, בדרך כלל , אני מקבלת כאבי ראש איומים אחרי סיום הצום , השנה פיתחתי שיטה, שאבא ז"ל היה עושה, מכניס ללימון שלם ציפורנים ריחניים, כדי להקל על הצום, הוא היה מריח את הלימון, וכך עשיתי, ועזר מאוד . לאחר הצום, לא אכלתי הרבה כמו מידי הרגלי, הפעם שתיתי קפה ועוגה ובזה הסתיים המשתה שלי, לאחר הצום.
הבן הצעיר סירב לצום, לכן, לא התעקשנו שהוא יצום, וגם לא רצה ללכת לבית הכנסת, גם כאן לא התעקשנו איתו, אמרנו לו, שזה תלוי בו, כי כבר עבר את גיל הבר מצווה, הוא בעצם נושא על עולו את המצוות, והנה תם הצום, ואני מסתכלת ביומן , וכבר מגיע חג סוכות שהוא הכי אהוב עלי , ובזמן זה, תמיד אני נזכרת באבא ז"ל , שהיה מקיים את החגים כמו שצריך מא' עד ת' ולימד אותנו לאהוב את מנהגי היהדות באהבה ובשמחה.
כך אני רוצה להעביר לילדים שלי לאהוב את המצוות ואת כל מה שקשור ביהדות, ולהעביר אותם לילדים שלהם, כי לצערנו היום, האוכלוסיה מידלדלת של היהודים בעולם, בגלל שהם מתחתנים עם גויים, נראה שאנחנו עוד לא למדנו את הלקח, אם אנחנו רוצים להיות כמו כולם, תמיד ההשגחה העליונה מזכירה לנו, שיש לנו חוזה איתו, ואין להפר אותו, לכן, תמיד קמים עלינו אויבים, שרוצים להשמיד אותנו.
לפחות, חלק מאיתנו שחיים בארץ, לפחות אני אומרת, לא מתבוללים , לפחות בגלל שהם מתחתנים עם יהודים ולא מתערבבים .
נקווה שהפעם האירני , ימח שמו, לא יממש את זממו עלינו, וינחית עלינו עוד צרה.


חבושים שמזכירים לנו אתרוגים בסוכות, צולם בשוק רמלה



תגובות