כתם לידה

אתמול הייתי בהצגה "כתם לידה" בגלל הקור והגשם האולם היה חצי ריק
אפשר לחשוב כמה גשם יש לנו בארץ וכמה חורף שאנשים לא יוצאים לבלות בימים קרים
מה עושים בארצות קרות יותר שיש שלג ? לא יוצאים כל החורף כמו דובים ? כמובן שיוצאים בלי להתחשב במזג האוויר
ולמרות הכל ואף על פי כן יצאנו בעלי ואני להצגה
למרות שהתעטפתי במעיל פרווה עדיין היה לי מאוד קר כי כפי שזכור לי שנה שעברה היה חורף חם ולא השתמשתי כמעט במעילים עבים שיש לי בארון השנה החורף קר ומקווה שיהיה מאוד גשום אנחנו רק בתחילת החורף
ההצגה משקפת את החיים בחברה החרדית איך החברה החרדית מפחדת לחשוף את המומים שבה ועושה הכל כדי להסתיר את הכביסה המלוכלכת ולכבס אותה רק בבית שלה
אני תוהה אם אנשים האלה שחיים בתוך גטו גם במאה שלנו עדיין מתנהגים כמו שהתנהגו באירופה שום דבר לא התקדם אצלם
החברה החרדית תעשה הכל כדי למנוע פרסומים שליליים על אדם זה או אחר אפילו במחיר של להרוג אנשים כדי להשתיק את הבושה או לנדות או לעשות חרם על אדם זה או אחר
כשלעצמי אני אדם מאמין בהכל יכול למעלה אני תמהה אם אנשים אלה מאמינים באמת באלוקים או שהם מאמינים במה שנוח להם להאמין
הם לא בוחלים בשום אמצעים כדי להגיע למטרה
וזה קצת מפחיד אותי כי הדברים שהם מבינים הם מסוכנים בעיני אבל לא מסוכנים בעיניהם
הם יפרשו כל דבר העיקר להגיע למסקנה שהכל כשר
בהצגה מדובר בשידוך שאחד מהאמהות מצאה פגם בחתן המיועד
ככל שמתקדמת העלילה אנחנו מגיעים למסקנה למה האם התנגדה לשידוך
מתברר בגלל שהיתה חשוכת ילדים והביאה רק ילדה אחת לעולם שזה מוקצה אצל חרדים היא רצתה את הטוב ביותר לבת שלה שיהיה לה שידוך טוב
אבל הילדה הזו נולדה בדרך לא כשרה בגלל שבעלה איים להתגרש ממנה ועשתה הכל כדי להישאר איתו
בעלה מיאן להקשיב לה שהבעיה של הפוריות היא אצלו ולא אצלה
אבל בגלל הגאווה והבושה אצל החרדים שלא מוציאים את הכביסה המלוכלכת בחוץ הוא סירב להאמין שהבעיה אצלו
לכן הוא גרם שאשתו תעשה מעשה לא כשר ותעשה את הילדה עם מישהו אחר
אבל למזלה הרע במשך הזמן האח של הבחור שעשתה איתו את הילדה היחידה הוא החתן המיועד
העלילה מסתבכת והאמא מתוודה בפני הבעל שהבת היחידה שלהם איננה שלו
ובגלל שוב הבושה והחרפה שתבוא עליו הוא מאשפז אותה
והכל בגלל שאף אחד לא מודה בפגמים שלו
אף אחד מאיתנו לא מושלם ולפעמים להודות בפגמים זו גבורה
ולא להודות בפגמים זו חולשה
לכו לראות את ההצגה
אני נותנת ציון 10


משפחה חרדית טיפוסית 



תגובות