לאכול בעלי חיים

ספר שזה עתה סיימתי לקרוא
ספר מזעזע על אנשים ברחבי העולם שמשתמשים בכל שיטה כדי להרוג בעלי חיים וליצא אותם לשוק
מה אנשים לא יעשו כדי שהרווחים שלהם ירקיעו שחקים?
אף פעם האדם לא מסתפק במועט ככל שהרווחים שלו גדלים הוא ימצא תמיד דרך להגדיל עוד יותר את ההון שלו
וזה נקרא בשפה העברית "תאוות בצע"
התאוות בצע הזו באה לידי ביטוי בכך שאנשים מתעללים קשות בבעלי חיים כדי לזרז את המשקל שלהם וגם לזרז את הילודה שלהם לא באופן טבעי
למרות שיש משקים שמתנהגים לחיה בכבוד תמיד יבוא מישהו ויציע לו הצעה מפתה שלא יכול לעמוד בה והוא ימכור את המשק שלו לחברה תעשייתית שתגדיל את הרווחים שלה ולא משנה באיזה דרך תעשה את זה
התעללות בבעלי חיים בעצם היא דרך לדעת אם אדם הוא אכזרי או לא אם אדם מתעלל בחיה ולא משנה שהיא חית מחמד או חיית משק זו היא בעצם השתקפות של האופי שלו אם הוא אכזרי כלפי בעלי חיים הוא יכול גם להיות אכזרי כלפי אנשים
והעולם כמנהגו נוהג ושותק למרות שהוא יודע שעל שולחנו מונח בשר שהחיה סבלה לפני ששחטו אותה
לפעמים אני אומרת לעצמי טוב שאני יהודיה כי בדת היהודית יש הקפדה חמורה על איך צריך לשחוט את החיה ולא לתת לה לסבול יותר מדי לפני שהיא נשחטת על ידי כך שהסכין חייבת להיות מושחזת היטב לפני ששוחטים את החיה כי חס וחלילה אם הסכין היא פגומה החיה יכולה לגסוס הרבה זמן לפני שהיא מתה
למרות כל זאת שאני יהודיה ואוכלת כשר אני לא מרבה בעצמי לאכול בשר כי לפני הרבה שנים כשדודה שלי ניהלה משק של עופות והיה חג כלשהו לא זוכרת איזה המושב החליט לשחוט פרה שלמה כדי לחגוג
לפני שאספר על מקרה הפרה אספר שדודה שלי זל היתה שולחת אותי לשחוט עופות אצל רב המושב הייתי תמיד מסתובבת כדי לא לראות איך הוא שוחט את העופות לא הייתי מסוגלת לראות את המראה הזה
נחזור לענייני הפרה כששחטו את הפרה לפני כן תלו אותה גבוה על עץ וקשרו את הרגליים שלה כדי שהיא לא תבעט וכששחטו אותה ראיתי את הזרם הדם הגדול שזרם על הכביש ולא יכולתי לסבול את המראה
אחרי שנוכחתי במראה המזעזע הזה לא אכלתי בשר שנה והתחלתי לאכול בשר רק אחרי שהופיעו לי סימנים בציפורניים שחסר לי ויטמין מסויים שנמצא בבשר
אבל עד היום אני לא אוכלת בשר כל הזמן אולי פעם בחצי שנה אני אוכלת ואם לא מזדמן לי לא לאכול בשר אזי אני לא נוגעת בכלל בבשר
ספר זה מומלץ לקרוא אותו כי זה נותן לנו לראות כמה אנשים יכולים להתאכזר לחיות וחושבים שלחיות אין רגשות ואין שכל להבין שהם מובלים לשחיטה או מובלים לשחיטה אכזרית שכדי להמית אותם הם צריכים לקבל שוקרים של חשמל כי השיטה של שחיטה היא שיטה מייגעת אז מוצאים דרכים קלות כדי להרוג חיות וגם דרכים קלות כדי להגדיל את מספר העדר וגם את הרווחים שבאים בעקבות השיטות המהירות כביכול

הנה הספר - לאכול בעלי חיים - ג'ונתן ספרן פויר 


תגובות