מבול | The Flood

אתמול ראיתי סרט מאוד מרגש
סרט ישראלי לשם שינוי
מאוד אוהבת סרטים ישראליים זה סרטים שלנו ובשפה שלנו
חבל שלא עושים יותר סרטים מאשר פעם שהיו המון סרטים ישראליים
בסרט מדובר על ילד חריג בתוך משפחה מתפרקת
אנשים מסביב לא מבינים כשנולד ילד חריג מבנה המשפחה משתנה לגמרי
במקום שאנשים בסביבה יתמכו במשפחות האלה שיש להם ילדים חורגים הם מעדיפים להתעלם לחלוטין במשפחות ומנדים אותם מהסביבה כאילו שיש להם מחלה מדבקת
אנשים צריכים לשנות את הגישה לגבי משפחה שנודע לה ברגע שנולד להם ילד שיש להם ילד חריג
לא מספיק שהמשפחה מתרסקת לרסיסים ומנסה לאסוף את עצמה אז באה החברה ומרסקת עוד יותר לרסיסים קטנטנים את המשפחה
הסביבה צריכה ללמוד לתמוך באנשים האלה ואז כשמגיעה תמיכה מהסביבה המשפחה יכולה להתמודד יותר טוב נפשית וגם פיזית בתלאות שהולכות להיות להם
תלאות שהם לכל החיים ולא רגע של ידיעה על שיש לה ילד חריג
ילד חריג צורך טיפול מסביב לשעון ואם אין מוסד או מסגרת בשבילו מתאימים הוא הופך לנטל על כל המשפחה ואז המשפחה מנסה לשרוד ולהתמודד בדרכים שונות ומשונות
גם לי יש ילד שכבר הוא בחור היום שנולד עם ליקויי למידה היה במסגרות אחרות מאשר ילדים אחרים
וכל יום אני רואה איך הוא נדחה מהחברה הבריאה כאילו הוא נושא מחלה מדבקת
לפעמים היה שואל אותנו אנחנו ההורים מה לא בסדר איתו ולמה החברה דוחה אותו
לנו אין תשובות לכך אם החברה לא תשנה את הדעות הקדומות שלה על ידי מסע הסברה
לא יהיו אף פעם שינויים לגבי האנשים החריגים שבתוך החברה
היום הוא נמצא בהוסטל גר עם אנשים עם בעיות דומות לו כי רק ככה הוא יכול להזדהות עם המוגבלויות שלו
לצערי זה הפתרון שניתן לילדים כמו שלי או עם בעיות קשות אחרות
אני זוכרת שבגן האמהות היו מתלחששות בינהן בקשר לבן שלי
כאילו שאני אשמה שיש לי בן כזה וצריך להיזהר ממני שיצרתי את הבעיה הזו
כל אחד שנולד לו ילד חריג צריך תמיכה ומסגרת תואמת לצרכים של ילדם ולא שהחברה תזרוק אותו לכלבים

הנה הטריילר של הסרט - מבול - 




תגובות