שבוע אחרון לפני פסח

זהו מבחינתי סיימתי את ניקיונות פסח
המטבח מוכשר וגם המקרר כשלעצמו לוקח המון שעות לנקות אותו
כל השנים ניקיתי לקראת פסח לבד
אף פעם אף אחד לא עזר לי אפילו כשהבת שלי היתה גרה עדיין בבית
אף פעם לא חשבה שהיא צריכה לתת יד או לעזור במשהו
תמיד כשביקשתי עזרה התנתה את העזרה במתן של מתנה כלשהי כספית או טובה תמורת טובה
היא לא חשבה שזה גם הבית שלה והיא צריכה לתרום גם תרומה מזמנה בלי לחשוב על דברים כמו תן וקח
במשך הזמן השלמתי עם זה ולא ביקשתי ממנה יותר עזרה
גם בני הבית האחרים חושבים שאני לא צריכה עזרה שאני מסתדרת ככה טוב לבד
רק הם שוכחים שהזמן עובר ואני כבר לא כל כך צעירה
השבוע אחרי שסיימתי את המטבח והמקרר
לא יכולתי יותר להזיז את היד שלי
עד עכשיו שאני כותבת שורות אלה היד עדיין כואבת לי
היום החלטתי לעשות הפסקה לכל הניקיונות ולצאת להתנפש קצת ולטייל בעיר
וגם לקנות כמה דברים חדשים לכבוד החג
כל שנה אני שמה משהו חדש כדי להרגיש את החג שבו זורקים דברים ומחדשים דברים
סוף סוף עוד מעט מתקרב החג ואני כבר מצפה לערב חג ולסדר פסח
שהכל כבר נקי ומבריק וכל הכלים הוחלפו לכלים כשרים לפסח
הריחות והאווירה מזכירים לי תמיד את הבית בחוץ לארץ ששם נולדתי
אני מקווה שהילדים שלי ימשיכו במסורת הזו או שיעזבו הכל
הכל תלוי בהם אני את שלי עשיתי חינכתי אותם על מסורת ודת יהודית כמו שהכרתי בביתי שלי
אז זהו יום ראשון אני מכשירה את כל הבית
וכבר חג פסח מתדפק על החלון

שמחה רבה שמחה רבה אביב הגיע פסח בא 


תגובות