סגולות הפלפל האדום (Red Pepper)


פלפל אדום – להגנה מפני נזקי חמצון
לפלפל האדום פעילות נוגדת החמצון של מגוון רחב של מזונות צמחיים, התגלתה לפלפל האדום פעילות נוגדת חמצון גבוהה מאוד.
עילות זו נובעת בעיקר מתכולת לוטאין וויטמין C והיא תורמת לפוטנציאל ההגנה הגבוה שלו מפני תהליכי הזדקנות ומחלות.פלפל אדום – פצצת ויטמין C מבחינת מרכיבי התזונה "המסורתיים",
פלפל אדום הוא קודם כל המקור הטוב והזמין ביותר לויטמין C מבין כל הירקות והפירות.
 פלפל אדום בינוני מכיל 230 מ"ג ויטמין C!!! פי 3 מאשר בתפוז, וכמעט פי 3 מהמנה היומית הממוצעת המומלצת. למעשה, די בחצי פלפל ליום כדי לספק את מלוא מנת הויטמין C היומית. ויטמין C – נוגד חמצון יעיל.
מסייע בהפחתת הסיכון למחלות לב, שבץ מוחי, סרטן, וכנראה גם קטראקט וסיבוכי הסוכרת.הפלפל מהווה גם מקור משמעותי לבטא-קרוטן, המסייע בהפחתת הסיכון לסרטן וגם משמש כחומר מוצא לויטמין A, החיוני לראייה, לשמירה על תפקוד מערכת החיסון, לגדילה תקינה, לשמירה על בריאות העור ולהפחתת הסיכון לסרטן.
לויטמינים מקבוצה B, החיוניים להפקת האנרגיה בגוף ובמיוחד לויטמין B6, התורם להפחתת רמות ההומוציסטאין בדם, מה שעשוי להפחית הסיכון למחלות לב וכלי הדם, לאשלגן – מינרל התורם להפחתת הסיכון ליתר-לחץ-דם ומחלות לב וכן לחוזק העצם ולסיבים תזונתיים, התורמים להסדרת פעילות מערכת העיכול ולהאטת הספיגה של חומרים מהמזון כמו סוכר וכולסטרול.


http://www.eatwell.co.il/?CategoryID=158&ArticleID=955