סגולות תפוחי אדמה

בדרך כלל אנשים נרתעים מלאכול תפוח אדמה
אבל גם לירק הזה יש סגולות
מה שקייים בטבע לכל אחד יש סיבה למה הוא קיים
מישהו אמר מספיק תפוח אדמה אחד וכוס חלב ליום כדי לשרוד
אין צורך לאכול משהו אחר
מקבלים את כל הויטמינים ופחממות מתפוח אדמה
תפוח אדמה אני מכינה בכל מיני צורות
הצורה האהובה על הבן שלי היא צ'יפס בתנור
כדי לחסוך בקלוריות אני אופה את התפוח אדמה
שמה קצת שמן ותבלינים ושמה בתנור לחצי שעה
הבן שלי תמיד טוען שזה מאוד מאוד טעים ככה
ולא מטוגן
משתדלת לשמור ממש עליו שלא יוכל מטוגן
כי יש לו נטיה להשמנה הוא ירש את זה ממני וגם אני ירשתי זאת מאמי
מה לעשות על תורשה אי אפשר לשלוט

הנה כמה סגולות של הירק הזה ולמה כדאי לאכול אותו מידי פעם
תפוח אדמה עשיר בפחמימות מורכבות שאינן מכבידות על הקיבה. בנוסף, הוא עשיר בויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים. יתרון של תפוח האדמה לבעלי יתר לחץ דם הוא תכולת הנתרן הנמוכה בו. בנוסף, בתפוחי אדמה כמות גדולה של אשלגן. אשלגן הוא מינרל חיוני שאינו מיוצר בגוף, מקורותיו העיקריים הם ירקות ופירות. צריכת אשלגן מומלצת למבוגר היא 4,700 מ"ג ליום. תפוח אדמה אחד (כ-175 גר') מכיל 20% מצריכה מומלצת זו. האשלגן חיוני לוויסות פעילות השרירים והעצבים, למטבוליזם הפחמימות, לתפקוד הלב ולמניעת הידלדלות העצם. תזונה עשירה באשלגן מפחיתה סיכון ליתר לחץ דם, שבץ, אוסטופורוזיס ואבנים בכליות, אלא אם כן יש מגבלה רפואית המחייבת הגבלת אשלגן, כגון מחלות כליה למיניהן.




                                                              תפוח אדמה כפי שהוא




                                                        



תגובות