יום שני ללא בשר

כשמיקי חיימוביץ התחילה עם הקמפיין לא לאכול בשר בימי שני
זה נראה לי טבעי מאוד בשבילי
בעצם מאז שאני זוכרת את עצמי לא אהבתי במיוחד בשר
בחוץ לארץ איפוא שנולדתי לא ערבבו מאכלי בשר עם חלב
לכן נמנעו מלהכניס דברי חלב הביתה
כשביקשתי לאכול מאכלי חלב כל המשפחה הסתכלה עלי בתמיהה
איך זה שאת משלנו ואוהבת יותר חלב מבשר?
אני זוכרת שאכילת חמין היתה התייסרות בשבילי
היו מכריחים אותי לאכול מהחמין ומהבשר שהתבשל לו כל הלילה והדיף ריח רע
אבא שלי ז"ל היה אומר לי "מי שלא אוכל חמין בשבת הוא לא יהודי"
זה אומנם ליווה אותי כל הזמן אבל האמת מאז שעזבתי את הבית לא אכלתי חמין
גם היום הילדים שלי לא אוהבים חמין כי שידרתי להם באופן סמוי שאני לא אוהבת חמין
כשבאתי לארץ עם עליית הנוער ללא הורים וביקרתי אצל דודתי ז"ל במושב בירושלים
רצו לעשות חגיגה לא זוכרת לכבוד מה זה
תלו פרה גדולה שלמה על עץ עם חבל ושחטו אותה לנגד עיני
כולם צהלו חוץ ממני שקיבלתי שוק מהזרם דם שניגר ממנה ומהעיניים שלה שהראו את הסבל שלה
שלא נדבר על עופות שדודה שלי היתה שולחת אותי לרב לשחוט אותם
הייתי מסתובבת עד שהוא שיסף להם את הגרון אחר כך הייתי לוקחת את העופות
לא יכולתי להתנגד כי דודתי אירחה אותי כי הייתי בלי הורים בארץ
ומאז התעצמה אצלי אי האכילה של הבשר
התחלתי לאכול שוב בשר לאחר שהתחילו אצלי סימנים של חוסר ויטמינים
אבל גם היום אני כמעט ולא אוכלת בשר אולי אפשר לספור על האצבעות כמה פעמים
היום המצב אצלי נעשה קיצוני אני לא יכולה לאכול דברי בשר
כל פעם שאני רואה בשר אני נגעלת
לכן היום אני אוכלת תחליפים כמו קטניות וטחינה כדי לא לסבול מתת תזונה
לא יזיק לאנשים לא לאכול בשר פעם בשבוע כדי לא לתת יד לתעשייה הנוראה שמתעללת בחיות רק כדי להגדיל את הרווחים

תבשיל בשר



תגובות