להיות כמו האחר מנקודת המבט שלי (מתוך התוכנית של השד העדתי)

בפרק השני של השד העדתי
היו הרבה אנשים מעדות המזרחיות שרצו מאוד להיות כמו האחרים האשכנזים קראו להם
הם שינו את שם המשפחה כדי לא להתבלט יותר מדי
וגם כדי להיכנס לעבודות שלא היו עובדים בהם לולא היו משנים את שם משפחתם
הם גם התכחשו למסורת שלהם הם התביישו בהורים שלהם
והזניחו הכל למען ההטמעה בעדה האשכנזית שחשבו שהיא יותר טובה מהם
וכך הם איבדו את הזהות שלהם ולא העבירו שום דבר הלאה לילדים
היום הם מכים על חטא אבל כבר מאוחר מדי בשביל לחזור אחורה
מזל שלי כשהגעתי לארץ ממרוקו לא רציתי להיות כמו האחרים
בגלל שהתעקשתי להגיד שאני ממוצא מרוקאי
הרבה אנשים התרחקו ממני
לא היה איכפת לי ממש לאבד את האנשים כמו שהיה מאוד איכפת לי לא לאבד את הזהות שלי ואת המסורת שלי
היום כשאני מסתכלת אחורה אני יודעת שעשיתי נכון מה שעשיתי
לא הפכתי להיות מישהי אחרת רק בגלל שהאחרים רצו ללכת אחרי האחרים
התעקשתי לדבר במבטא שלי
התעקשתי להגיד שאני ממוצא מרוקאי
התעקשתי לא לשנות את שם משפחתי
התעקשתי להעביר את המסורת לילדים שלי שההורים היקרים שלי העבירו לי בירושה
למרות שידעתי שיהיה לזה מחיר ואני לא אתקבל למקומות עבודה מועדפים ולהיות אהובה על האחרים
דווקא בגלל שהייתי אמיתית לעצמי ושמרתי על האמת הפנימית שלי ועל הזהות שלי
הצד האחר תמיד כיבד אותי
לא זוכרת שרציתי להיות חברה של האשכנזים להיפך האשכנזים תמיד רצו את החברה שלי
דווקא מהצד המזרחי לא אהבו שאני אומרת את האמת כי הם ראו בי השתקפות של עצמם על השקר שהם חיים בו


אמא שלי היקרה היא היום בת 93 שתחיה חיים ארוכים וטובים היא חינכה אותנו לחיות אם האמת הפנימית שלנו 


תגובות