צרכנות נבונה איך לא לזרוק אוכל לשווא

כשהכרתי את החברה שלי ראיתי שהיא קונה רק מה שהיא צריכה באותו יום
אני שבאתי מהעדה המזרחית שהאוכל הוא הכי חשוב והאוכל הוא שמייצג את מה שאתה
מאוד גיחכתי וראיתי את מעשיה כמעשה מאוד מוזר
אבל ככל שהכרתי את החברה שלי יותר ויותר בעצם הבנתי שהיא עושה נכון
היא קונה רק מה שהיא צריכה וגם לא זורקת אוכל מיותר לפח
לאט לאט התחלתי גם אני לצאת מהמעשה המגונה הזה של הכנת יתר על המידה של אוכל
מה שהורגלתי בבית שלי
התחלתי להכין מנות הרבה יותר קטנות בבית וגם זרקתי פחות
אוכל בעצם לא זרקתי אלא נתתי לחתולים אבל החתולים היו שבעים דיים בגלל המנות הגדולות והם השאירו את שקיות האוכל מלאות
אומנם תמיד עשיתי רשימה לבעלי אבל הוא תמיד מצא לנכון לקנות במבצעים מה שהרגיז אותי
תמיד אמרתי לו להיצמד לרשימה
היום הוא כבר התרגל ולא קונה אוכל מיותר
גם בבית במשך השנים אוכל מעובד ואוכל מוכן לא נכנס לבית שלי
כמה טיפים לצמצום זריקת האוכל ולצמצום הררי הזבל שטומנים באדמה

1. לפני שמכינים אוכל לשבת תמיד לעשות רשימה מה הולכים לבשל
2. לקנות רק מה שצריך לאותו שבוע ולא מעבר לזה
3. לבדוק תמיד מחירים ולקנות מה שהכי זול ולא מה שמראים בפרסומות
4. להכין כמויות קטנות לשבת
5. אם באמצע השבוע האוכל נגמר מהשבת יוצאים שוב לסופר וקונים רק מה שצריכים
6. אם נשאר אוכל מיותר מסוף השבוע רצוי לתת לחתולי הרחוב גם ככה מסכנים הם לא שורדים הרבה ומצווה להאכיל אותם
7. אם נשאר הרבה לחם אני אישית טוחנת את הלחם והופכת אותו לפירורי לחם זה גם חוסך לי כסף לקנות פירורי לחם
8. לדאוג למחזר בקבוקים של פלסטיק וגם של זכוכית וכך לצמצם את כמות הזבל שזורקים לפח
9. להתנהל בחכמה ולחשב כל דבר לפני שקונים אין לכם מושג כמה כסף נחסך במהלכים האלו
10. צרכנות נבונה מובילה לחסכון רב בכיס

לחשוב לפני שזורקים אוכל לפח


תגובות