טיפים חיוניים לכל שעה ביום



מאת: עופר בר אל

אנו עושים כל כך הרבה דברים במהלך היום, שלפעמים אנחנו בכלל לא מודעים לטעויות קטנות שאנו עושים שיכולות להשפיע באופן מהותי על איכות החיים שלנו, הגופנית והנפשית. בין אם מדובר בדברים קטנים כמו לחייך יותר, או בפעולות מהותיות כמו צורת הישיבה שלנו, הטיפים האלו יעזרו לכם לעבור כל יום בהצלחה ובדרך הנכונה ביותר!

7:00 - לקום כמו שצריך
בוקר טוב. השעון מצלצל ואתם מזנקים מיד להתחיל את היום, אך כנראה שאתם עושים טעות. הדרך הנכונה להתחיל את היום היא דווקא לאט וברוגע. קחו 3 נשימות עמוקות ומלאו את גופכם בזריקת החמצן לה הוא זקוק כדי להתעורר, לאחר מכן התיישבו וקומו בנחת. כאשר אנו במצב שינה אנו נושמים נשימות רדודות וחלשות, אשר לא מספקות לגוף את כל החמצן לו הוא זקוק במצב עירות, לכן, כאשר אנו קמים מיד מהמיטה הגוף שלנו עלול לחטוף הלם שישפיע על מהלך היום כולו.

7:30 - מים על הבוקר
לפני ארוחת הבוקר והשתייה החמה, הדבר הראשון שאתם חייבים להכניס לפה הוא כוס גדולה מלאה מים קרים או פושרים. בזמן השינה מערכת העיכול שלנו נכנסת להילוך איטי, וכדי להחזיר אותה לפעולה מלאה אנו צריכים להכניס אליה קודם כל מזונות פשוטים לעיכול. כאשר אנו לוגמים קפה דבר ראשון על הבוקר, אנו משבשים את פעולתה של מערכת העיכול.

7:50 - הכינו את התה שלכם בדרך הנכונה
הרבה מאוד אנשים מכינים את התה שלהם ונותנים לו להתקרר כשהתיון עדיין בתוך המים הרותחים. הזמן האידאלי להשארת תיון במים רותחים הוא 2 דקות. במהלך הזמן הזה כל הטעם והחומרים המזינים ישתחררו אל המים, וכל דקה מעבר לכך רק תגרום לתה שלכם להיות בעל טעם מריר וחזק מדי.

8:00 - לצחצח את השיניים בצורה היעילה ביותר
כדי לשמור על בריאות השיניים שלכם בצורה הטובה ביותר יש לצחצח שיניים למשך לפחות 2 דקות, ולא לעשות זאת בצורה מהירה מדי. כמו כן יש לצחצח את השיניים אחרי ארוחת הבוקר, ולהשתמש במברשת עם סיבים סינטטיים בלבד, שכן סיבים טבעיים מתבלים מהר והופכים את המברשת לפחות יעילה.

9:00 - ישיבה נכונה בעבודה
הגעתם למשרד והתחלתם לעבוד - חשוב לזכור לשבת בצורה נכונה כדי להפחית כאבי שרירים ולשמור על גב זקוף. יש לשמור על הרגליים מול הגוף כאשר הברכיים מכופפות בזווית של 90 מעלות. וודאו שאזור עצם הזנב שלכם נוגע במשענת הכיסא ומשכו את כתפיכם לאחור.

10:30 - תנו לעיניים שלכם לנוח
אם במהלך היום שלכם אתם יושבים רוב הזמן מול המחשב, חשוב מאוד להקפיד על 2 עקרונות. הראשון הוא הפסקות תכופות של כמה דקות כל חצי שעה, בהם אתם מתרכזים בלמקד את מבטכם על עצמים מרוחקים. העיקרון השני הוא שיש לשנות את הגדרות הצבע והבהירות של מסך המחשב כדי שיתאימו למצב האור בחדר, ככל שהחדר יותר בהיר כך גם צריכות להיות הגדרות המסך שלכם.

12:00 - שתו הרבה מים
אנחנו לא תמיד מרגשים צימאון, אבל הגוף שלנו מתפקד במיטבו כשאנו שותים הרבה מים. מומלץ לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום. בהחלט ניתן גם לגוון במשקאות אחרים, אבל כמו כל דבר בחיים לא להגזים באף משקה באופן חריג.

13:30 - חממו את האוכל שלכם בצורה החכמה
לפעמים אין לנו כוח לבשל אוכל במיוחד לעבודה או לצאת לקנות אוכל בהפסקת הצהריים, ואנחנו פשוט מכניסים אוכל למיקרוגל שבמשרד ומחממים. טעות מסוכנת מאוד שאנשים עושים היא לחמם את האוכל במיכלי פלסטיק שאינם מותאמים לחימום במיקרוגל, ומעבירים אל האוכל שלנו חומרים מסוכנים ומסרטנים מאוד. הרבה יותר בריא ובטוח לחמם את האוכל על צלחת רגילה, לסדר אותו בצורת טבעת ולחמם יחד איתו כוס מים, כדי לוודא שהאוכל ייצא חם במידה שווה ולא יבש ייתר על המידה.

15:30 - צאו להפסקה במקום הנכון
אם אתם יושבים במשרד או בבית כל היום, פנקו את עצמכם בעשר דקות של שמש באוויר הפתוח. זהו זמן אידיאלי לשיחות טלפון אישיות, למתיחת הרגליים ובמיוחד כדי לתת לעור זמן לייצר קצת ויטמין D מאור השמש.

18:30 - אל תצאו מהעבודה בלחץ
יום העבודה שלכם נגמר וכל הלחץ והעומס שאולי עבר עליכם צריך להישאר מאחור במשרד, ולא ללכת איתכם הביתה. הכריחו את עצמכם לחייך כשאתם יוצאים מהעבודה, הפעולה הפשוטה של החיוך משחררת אנדורפינים במוח, חומרים אשר עוזרים לנו להרגע.

19:00 - לא להגזים בתדלוק
לכל ישראלי יש את הדחף למלא את מיכל הדלק שלו עד כמה שרק אפשר, אבל הפעולה הזאת יכולה להיות מסוכנת. אם ממלאים יותר מדי דלק יש סכנה שהמיכל יעלה על גדותיו, והדלק יחלחל למערכות סמוכות ברכב ולגרום להן נזק.

20:00 - דאגו לכך שאתם נהנים ומתפנקים בבית
אין שום דבר רע בלראות חדשות מדי ערב, לצאת לאימון ולחזור לישון, אבל חשוב לזכור גם לתת לעצמכם זמן איכות עם האנשים הקרובים אליכם. נסו לחוות משהו מצחיק ומהנה בכל ערב כדי להרגע מהיום שעבר עליכם, כך תוכלו ללכת לישון עם ראש רגוע וחיוך על הפנים.

22:30 - מה לעשות עם הטלפון הסלולרי לפני השינה?
הרבה מאוד אנשים משתמשים בטלפון כשעון מעורר, אך זהו למעשה אחד השימושים הגרועים ביותר שניתן לעשות בו. עדיף בהרבה לכבות את הטלפון בשעות אלה ולתת לעצמכם שינה בטוחה משיחות והודעות לא רצויות. גם אם אתם עובדים בעבודה לחוצה או פוחדים ממצב של מקרי חירום, תמיד יש את הטלפון בבית שלכם, אז הרשו לעצמכם לכבות את הטלפון והחליפו אותו בשעון מעורר פשוט וטוב.

23:00 - דעו כמה זמן עליכם לישון
נכון, אתם יכולים לישון גם 7 ואפילו 6 שעות בלילה ועדיין לקום בבוקר ולהתמודד עם העולם, אבל הגוף שלכם צריך יותר. שינה ארוכה ואיכותית בלילה תעזור לכם לשמור על ראש נקי מדאגות ומלא ביצירתיות ביום שלמחרת, והיא גם עוזרת לשמור על הגוף שלכם חזק יותר ובריא יותר.


תגובות