ברלין ברלין

מאז הפרסום של צעירים שנוהרים לברלין
רק בגלל מילקי אחד שעולה פחות מהארץ
כולם מדברים על זה
בסוכות נפגשנו כל המשפחה כולל הבת שלי עם החבר שלה
בעבר במפגשים הם היו מדברים על כך שלא יעזבו את הארץ למרות הכל
מאוד שמחתי לשמוע על הנחישות
אבל בזמן האחרון מאז שצעירים מפרסמים את עצמם שהם חיים הרבה יותר טוב בחוץ לארץ כי זה זול יותר
ואפשר גם להתפרנס ולהשיג הכל הרבה יותר מהר מהארץ
הבת שלי אמרה שאם היא תמצא הצעה מפתה בחוץ לארץ מחר היא תרד מהארץ
גם כן החבר שלה הפתיע אותי והסכים איתה
היא רמזה שאין מי שיעזור לה בדירה ויהיה לה קשה להשיג דברים שהיא רוצה כל כך
היא בעצם שוכחת שאף אחד לא עשה מה שהיא השיגה
היא סיימה צבא
עבדה באילת בצוות בידור
נסעה לחצי שנה למזרח הרחוק
השאירה חובות מהנסיעה והחובות כוסו על ידינו
היא למדה בשנקר הבית ספר היוקרתי
כל השנים מיממנו לה את הלימודים
החזקנו לה גם רכב כי בשום אופן לא רצתה לנסוע כל בוקר מהעיר שלה לתל אביב
למרות שזה היה עניין של חצי שעה נסיעה
גם שילמנו את הדוחות החנייה שהיא צברה במשך כל השנים של הלימודים
אחר כך נסעה לאיטליה
נסעה לארצות הברית
נסעה לברזיל
וכל זה לא מספיק לה היא רוצה בכל זאת לרדת מהארץ כי כאן לא טוב לה
הרבה בחורות היו רוצות להתחלף איתה
כי יש אנשים שאפילו בתל אביב הם אף פעם לא ביקרו
כי הם לא יכולים להרשות לעצמם
אם זה מה שהיא תחליט אני נותנת לה את ברכת הדרך
אני רוצה שהיא תשווה את החיים שם מאשר פה
ותגיע למסקנות לבד




תגובות