אל תשליכני לעת זקנה

לפני חצי שנה אמא שלי שתחיה הלכה למועדון ותפקדה בבית עם מטפלת שבאה אליה כל יום
לפני חצי שנה אימי חלתה בדלקת ריאות והצטברו לה הרבה מים בריאות לפיכך היא היתה צריכה לקחת כדורים להשתנה שיגרמו לה להוריד מהנפיחות של הרגליים
אימי חשבה שאוטוטו היא הולכת לעולמה בעקבות הרעת המצב שלה
היא ביקשה מכל הילדים שלה לבוא לראות אותה כולל אחי שגר בצרפת
כולם הגיעו
אימי היתה מבולבלת כל הזמן דיברה על האנשים שכבר אינם בעולם הזה
חשבנו כל המשפחה שדעתה של אימי כבר השתבשה
אבל ככל שהזמן חלף היא התאוששה וכל זאת בזכות אחותי הקטנה הגרה לידה וכבר 20 שנה מטפלת בה במסירות אין קץ מאז שאבי ז"ל נפטר
אימי עושה את החגים והשבתות אצל אחותי הקטנה ואצל אחותי הבכורה כשהיתה עוד ניידת ויכלה ללכת ולהתארח
אבל באירוע האחרון אימי אינה מסוגלת ללכת והיה דיון מי יהיה איתה בשבתות ובחגים
דיברנו על עוזרת זרה שתהיה איתה כל הזמן אבל אחותי הקטנה בשום אופן לא הסכימה שעובדת זרה תהיה אצלה בשבתות כי אימי אשה דתייה
למרות זאת כשהייתי אצל אמא שלי כשביקשה לראות את כולם
אחותי הזמינה את האחראית על העובדות הזרות כדי לראות במה כרוך ההעסקה כשראינו שכרוך בזה המון כסף החלטנו לוותר כי רוב המשפחה לא היתה מוכנה לשלם
למרות שכולם מסודרים ולא רעבים ללחם אף אחד לא היה מוכן לשלם עבור העובדת הזרה חוץ ממני ומאחותי הקטנה
מאוד ציער אותי לראות את אמא שלי שומעת את כל הוויכוחים שהיו בבית על מי יטפל בה
אחותי שגרה בחיפה בשום אופן לא רצתה לשמוע על כך שהיא תבוא ותסעד את אמא שלה בשבתות ובחגים
היא התחילה להמציא כל מיני תירוצים למה היא לא יכולה
אחותי הבכורה גם המציאה תירוצים שהיא חולה וקשה לה מאוד למרות שבבית שלה היא מקרצפת כל היום את הרצפות וזה לא מפריע למחלות שלה
יש לי גם אחות בצפת אבל לצערי היא במצב לא טוב והיא מאושפזת בבית החולים
בסוף הוחלט לעשות תורניות למרות שאני גרה מאוד רחוק מכולם
הסכמתי מיד ולא המצאתי תירוצים למה קשה לי ולא יכולה
כך היה שארבעת האחיות היו עושות תורניות
לאחרונה אחותי מחיפה החליטה שהיא לא באה יותר לאמא סופית
כך נשארנו שלש אחיות בתורנות
בינתיים אנחנו שלוש אבל אחותי הבכורה כבר מתלוננת כל הזמן ולא יבוא היום וגם היא תפרוש מהתורנות
למרות שנישאר אחותי הקטנה ואני בתורנות אני אעשה הכל כדי שאמא שלי שתחיה כבר בת 97 תסיים את החיים שלה בצורה הכי טובה ובטיפול הכי טוב שאפשר להעניק לה
כמו שאומרים "אל תשליכני לעת זקנה"
כל אחד מאחל לעצמו שלא יזדקן ויהיה בודד אלא שמישהו יהיה איכפת לו ממנו גם שהוא מפסיק לתפקד

אמא שלי בימים הטובים שלה לפני המחלה 


תגובות