יום לימודים ארוך

אצלנו כל הזמן מדברים על יום לימודים ארוך אבל לא מיישמים שום דבר
אין דבר כזה יום לימודים ארוך בארץ אם ההורים רוצים יום לימודים ארוך
חצי יום לימודים בבית הספר
חצי יום צהרונים שעולים הון תועפות כי זה עסק פרוץ וכל אחד דורש סכום אחר
מה לא עושים ההורים כדי שהילידם שלהם יהיו במסגרת חינוכית רק שלא יגיעו הביתה עם האמא או האבא שיכינו להם צהריים ויבלו איתם זמן איכות
חינוך חינם לא נראה באופק בארץ
חינוך חינם זה אומר תשלמו יותר תקבלו יותר לא תשלמו יותר לא תקבלו כלום
הממשלה נותנת יד לכל מה שקורה במערכת החינוכית ונוח לה עם זה שההורים אחראים לצד הכספי
נוח לממשלה לבכות על שאין תקציב ליום לימודים ארוך
רציתי להוכיח לממשלה שאפשר וגם אפשר לעשות יום לימודים ארוך
המדינה הזו מפגרת בחמישים שנה בקשר לעזרה של ההורים בחינוך הילדים
היא מקשה יותר ויותר על ההורים ויש הורים שלא רוצים להביא עוד ילדים כי זה יקר לגדל עוד ילד
ועוד יותר יש רווקים שלא מעונינים להקים משפחה כי הם רואים כמה זה יעלה להם
וכאן באה ההוכחה שלי שכן זה אפשרי יום לימודים ארוך אם רק כל הצדדים יניחו את האגו שלהם בצד ויעזרו להורים עם גידול הילדים וחינוכם
במרוקו שהרבה אנשים חושבים שהיא מדינה פרימיטיבית שמה לה לדגל שהילדים בבית הספר ילמדו יום לימודים ארוך כדי להוריד את העול מההורים העובדים ואז לפני 50 שנה אמהות לא עבדו בדרך כלל מחוץ לבית ובכל זאת היה יום לימודים ארוך
אני זוכרת כילדה תלמידה הייתי חוזרת מבית הספר בשעה חמש
כן חמש! ולא שתיים ולא אחת כמו בארץ!
בבוקר היו לימודים רציפים
בצהריים היתה ארוחה לכל התלמידים עניים ועשירים ביחד לא היה הבדל אין דבר כזה רק מי ששילם אכל
כי אני הייתי בין הילדים העניים ואכלתי ארוחת צהריים בבית הספר
אחרי הצהריים היו לימודי דת
כלומר
נוצרים למדו על דתם
מוסלמים למדו על דתם
יהודים למדו על דתם
כל אחד התפצל ולמד על המסורת שלו
בחמש הגעתי הביתה לא בהסעה! אלא ברגל ואף ילד לא התלונן שרחוק לו!
אני זוכרת שאמא שלי עבדה והגיעה הביתה בארבע אחרי הצהריים ולא דאגה איפוא תשים את הילדים אחרי הצהריים כי היגענו בשעה חמש
אז למה בארץ קשה מאוד ליישם את התוכנית הזו?
למה הכל קשה ?
למה הכל צריך להיות בסחבת מתמדת לאין קץ?
מתי כבר יבוא השינוי?
לטובת ההורים ולטובת הילדים
פוסט למחשבה

הנה כתבת על מחאה של יום לימודים ארוך שלא התממשה 

https://www.themarker.com/news/CARD-1.3034426/school











תגובות