רחובות היא עיר מספר אחת



16/03/2018 12:12:00

מגיע לרחובות להיות מספר אחת בעיר עם איכות החיים הכי גבוהה בארץ 


תשאלו למה?


כי אני אחת התושבות של רחובות 


האמת רק לפני שמונה שנים רחובות התחילה לשנות את פניה מאז שנבחר ראש העיר מלול והוא נבחר בלית ברירה כי אף אחד לא ניגש לבחור ראש עיר 


התושבים נואשו מראשי הערים שנכנסים ויוצאים בתפקיד ואף אחד לא עושה למען שיפור פני העיר 


ברגע שראש העיר מלול קיבל את התפקיד הוא הפך את העיר לעיר שקראתי לה עזה מרוב הזנחה לעיר מדהימה 


ראש העיר החליף קודם כל את כל התשתיות בעיר והביוב שכל חודש היה צריך לתקן פיצוצים שהיו בכל פינה בעיר 


גם בשכונה שאני גרה הוא הפך אותה לפנינה החליף את כל הכבישים והמדרכות 


אורחים שבאו להתארח אצלי לא זיהו את הרחוב 


פעם זלזלו ברחוב ואנשים לא רצו להתקרב ולא לקנות קל וחומר 


היום כולם דופקים על הדלתות של הבניין שלי כדי לבדוק אם יש דירה למכירה 


סוף סוף משהו שאני גאה בו שהעיר שבה אני גרה הפכה לעיר נחשקת ביותר במדינה 


הנה הכתבה המלאה על התוצאות 





דירוג איכות חיים: רחובות ראשונה, בת ים אחרונה


ברמת גן תוחלת החיים הגבוהה ביותר, ראשון לציון ראשונה בשביעות הרצון באזור המגורים, בבני ברק הכי שבעי רצון מהחיים - אבל רחובות היא הראשונה בין הערים הגדולות בסיכום הכללי שמפרסם הלמ"ס. תל אביב מקדימה את ירושלים וחיפה. זהו הדירוג במלואו


ירון דרוקמןפורסם: 12.03.18 , 12:57

 רחובות היא העיר עם איכות החיים הגבוהה ביותר מבין 14 הערים הגדולות בישראל. כך עולה מנתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, המתפרסמים בצהריים (יום ב'). העיר מובילה גם בשביעות רצון מעבודה, שביעות רצון מהדירה, תחושת יכולת להתמודד עם בעיות, ותמותת התינוקות בה היא הנמוכה ביותר. אחריה נמצאות רמת גן, ראשון לציון, בני ברק, פתח תקווה, חולון ותל אביב. את הרשימה סוגרות ירושלים ובת ים.

בלמ"ס הסבירו כי הדירוג התבסס רק על המדדים המשותפים לכל 14 הערים הגדולות: שיעור התעסוקה; שיעור המועסקים במשרה חלקית שלא מרצון ושביעות רצון מעבודה; הרוגים בתאונות דרכים; פצועים קשה בתאונות דרכים; הולכי רגל הרוגים בתאונות דרכים; הולכי רגל פצועים קשה בתאונות דרכים; תמותת תינוקות; תוחלת חיים; מידת אמון במערכת הבריאות; הערכה עצמית של בריאות; צפיפות דיור; שביעות רצון מאזור המגורים; שביעות רצון מהדירה; בני 30 בעלי השכלה על-תיכונית והשכלה גבוהה; שיעור הצבעה בבחירות לכנסת 2015; שביעות רצון מהחיים; ציפיות ביחס לעתיד; וגם תחושת יכולת להתמודד עם בעיות.
מכון ויצמן. רחובות מובילה את הדירוג הכללי (באדיבות מכון ויצמן למדע)
מכון ויצמן. רחובות מובילה את הדירוג הכללי(באדיבות מכון ויצמן למדע)
בפרק העוסק בעיר רחובות כתבו בלמ"ס כי היא נמצאת במקום הראשון במדדים של שביעות רצון מהעבודה, שביעות רצון מהדירה, תחושת יכולת להתמודד עם בעיות, פצועים קשה בתאונות דרכים והולכי רגל ופצועים קשה בתאונות דרכים. רחובות נמצאת במקום העשירי במדד הערכה עצמית של בריאות. מ-19 המדדים הזמינים עבור רחובות - רק בשלושה מדדים מצבה טוב פחות מהממוצע הארצי, וב-16 מדדים מצבה טוב יותר מהממוצע הארצי.

עוד עולה מנתוני הלמ"ס כי ברחובות שיעור תמותת התינוקות ל-1,000 לידות נמוך מהממוצע הארצי (1.1 לעומת 3.1, בהתאמה), ושביעות הרצון מהניקיון באזור המגורים הייתה נמוכה במעט מהממוצע הארצי (51.3% לעומת 53.4%, בהתאמה).



תגובות