האנטישמיות לא רק קשורה לשואה

לפני שהתחילה השואה הגדולה השנאה כלפי היהודים וכלפי הזרים בכלל
היתה אנטישמיות בכל העולם לא רק בגרמניה ואירופה את זה אנשים שוכחים לציין
בארץ מולדתי במרוקו היתה גם היתה אנטישמיות ועוד איך היתה
אני זוכרת כילדה בדרכי לבית הספר תמיד המוסלמים היו מתנכלים אלי
מקללים אותי במילים "יהודיה מסריחה"
יורקים עלי
זורקים עלי אבנים
גונבים לי את תיק בית הספר מסכנה אמא שלי לא מספיק שהיינו במצב כלכלי לא טוב היתה צריכה לקנות לי את התיק מחדש עם כל כלי הכתיבה והמחברות אני זוכרת שהיתה מלווה מהמכולת אחר כך בכל חודש משלמת כל פעם קצת
היתה לי חברה מוסלמית שהיתה מלווה אותי כל יום לבית הספר ומשם לבית בה לא נגעו ורק בי התעללו
לא יכולתי להגיב כי היה המצב הרבה יותר גרוע כנראה שבתור ילדה אז בתוכי ידעתי שאם אגיב הגרוע מכל יקרה לי
החברה המוסלמית שלי לא יכלה להתערב כי פחדה שיענישו אותה על כך שהיא מגוננת עלי
אף פעם לא באתי אליה בטענות למה לא הגנה עלי כי ידעתי בתוך תוכי שהאי תגובה שלה שומרת על שלומה ושלומי
בעצם האנטישמיות היתה קיימת מאז ומתמיד
הפוגרומים ביהודים התחילו קודם כשעם מסוים היה ממורמר האשימו את היהודים במצב שלהם
כשהכלכלה היתה גרועה האשימו את היהודים שהם משתלטים על כל עסק ולא משאירים עבודות לאחרים
גם היום אנחנו שומעים את הקולות האלה אפילו בארצות הברית יש הטוענים שהיהודים לקחו את העבודות הכי טובות והשאירו את העבודות הבזויות לאחרים
שהיהודים בעולם שטוב להם שם לא יהיו שאננים כי כשטוב לאדם הוא בועט בכל כי לא איכפת לו מהאחר
היהודים בעולם אומרים שלהם זה לא יקרה אחרי מה שקרה בשואה אבל הם טועים בגדול
זה יכול לקרות שוב אחרי שכל אלה שעברו את השואה ילכו לעולמם ומכחישי השואה שוב ירימו ראש















תגובות