שלא עשני אשה .......



07/05/2018 08:29:00



כל יום המסורתיים ביננו מתפללים שלא עשני אשה....

אני לא יודעת אם הם מתכוונים למה שהם מתפללים אבל נראה לי שזה הפך להיות תפילה ללא כוונה או אוטומטית ללא חשיבה 

לפי הבנתי התפילה הזו מי שכתב אותה התכוון שהוא לא היה רוצה להיות אשה בגלל שאשה יולדת ביסורים ואז הוא אומר לעצמו טוב שאני לא צריך לעבור ייסורים מיותרים כמו האשה 

או התכוון שלא עשני אשה שטוב שהוא פטור מלעשות את מטלות הבית וגידול הילדים הוא צריך רק לפרנס וזה מספיק לו כך וטוב לו כך 

לפעמים אני גם מתפללת למה עשני אשה? כשכל המטלות נופלות עלי מבוקר עד ערב ואז בעלי מגיע בערב ומתלונן שהוא סחוט ועייף מהעבודה 

אפשר לחשוב אני אומרת לו שאתה עבדת עכשיו בלפלס דרכים בטוריה והגעת מלוכלך ומיוזע מהעבודה סך הכל ישבת על המחשב כל היום ובהית במחשב ולא זזת מהכסא 

לעומתי 

יצאתי עם הכלבה להליכה 

עשיתי כלים

ניקיתי אבק

ניקיתי את הבית כולל האמבטיות

הלכתי לקניות

בישלתי 

כל זה לא נחשב לעבודה בעיני בעלי רק אם הייתי יוצאת ממש לעבוד ולהרוויח כסף הוא היה מחשיב זאת לעבודה אבל לא לוקח בחשבון שאחרי העבודה הממשית והריווחית באה העבודה של הבית שהיא ללא שכר 

לפעמים הוא מגיע ושואל מה עשית היום?

שלא תטעו לגבי בעלי הוא עזר לי בכל המטלות כשעבדתי והבאתי כסף הביתה 

משיבה לו באירוניה /הגמדים הגיעו בלילה ועשו סדר בבית אני רק חיכיתי שיסיימו את העבודה /

היום שהגברים והנשים משתתפים במטלות הבית מעניין איך היה הכתוב אומר על המשפט

שלא עשני אשה.....

אגב אם תסתכלו על הברכה למטה זה גם כולל 

שלא עשני גוי אלא טוב שאני יהודי

שלא עשני עבד אלא טוב שאני לא עושה מטלות הבית הוא רק חושב שהוא פטור 

כי המשפט ברוך שלא עשני אשה.. כתוב ומנוסח ללא רגישות אם אשה היתה כותבת זאת היא לא היתה כותבת את המשפט הזה כי היתה מתחשבת בכולם 

ברוך שלא עשני גבר .... יותר מתאים לי 






תגובות