8 יתרונות בריאותיים של דורה


מאת: גידי מור


ישנם דגנים נפוצים שכולם מכירים וצורכים באופן קבוע כבר במשך שנים רבות, כמו חיטה או תירס למשל, בזכות הזמינות שלהם והמאכלים הרבים שאפשר להכין באמצעותם, על אף העובדה שישנם דגנים מזינים ובריאים הרבה יותר. אחד מהם הוא הדורה, שאמנם בעבר הרחוק נעשה בו בעיקר שימוש להאכלת בעלי חיים, אך כיום מתגלים יותר ויותר יתרונות שיש לו גם לאדם. אז אם אתם לא מכירים את הדגן הנפלא והמזין הזה, וגם אם כן, אתם מוזמנים לגלות עליו מידע חשוב לצד 8 מהיתרונות הבריאותיים הנפלאים שלו.




מה זה דורה ואיך צורכים אותה?
דורה, או בשמו האחר של הדגן – סורגום, היא סוג של דגן שמגיע מאפריקה ועשיר בשלל מינרלים וויטמינים שמועילים לגוף. מדובר בדגן ללא גלוטן, ולכן אלו החולים בצליאק יכולים לצרוך ממנו ללא הגבלה. את הדורה ניתן לקנות בחנויות הטבע השונות, וממנה אפשר להכין דייסה בריאה במיוחד.

כל מה שצריך זה להכניס 150 גרם דורה לסיר, להוסיף מים קרים עד שמתקבלת עיסה, לחמם על אש בינונית-גבוהה ולהוסיף עוד כ-400 מ"ל מים רותחים בזמן שמערבבים. ממשיכים לערבב עד שהדייסה מתעבה (אפשר להוסיף מים אם היא יותר מדי סמיכה), ולבסוף סוגרים את המכסה של הסיר ומבשלים על סף רתיחה למשך כ-20 דקות – הריח של הדייסה יעיד מתי היא מוכנה.


8 יתרונות בריאותיים של דורה
1. שומרת על מערכת עיכול נקייה ובריאה
מערכת עיכול פגועה או חלשה היא גורם לבעיות בריאותיות רבות, ביניהן עצירות, שלשולים, התכווצויות, נפיחות ואפילו בעיות בשינה. כדי לפתור את רובן, מומלץ לצרוך כמות גבוהה של סיבים שעוזרים למצק את הצואה, ומנת דייסת דורה יכולה לספק לכם כמעט מחצית מכמות הסיבים שעליכם לצרוך ביום, שהיא כ-35 גרם.
2. מחזקת את מערכת הדם
הרגלי אכילה רעים גורמים לבעיות בכל מערכת הלב וכלי הדם, דבר זה נגרם כתוצאה מכך שרוב האנשים צורכים מזונות עתירי קלוריות ללא שום ויטמינים או סיבים שמסייעים לגופם. זה גורם לעורקים להיסתם ולכולסטרול הרע להיאגר, אך ניתן לשחרר את כלי הדם ולהיפטר מאותו כולסטרול על ידי צריכת דורה באופן קבוע. תכולת הסיבים הגבוהה שבה עוזרת לנקות את הגוף מרעלים, ועקב כך מחזקת את כל מערכת הדם.


3. מחזקת את העצמות
עצמות חלשות מגבילות את היכולת שלנו למצות את חיינו וליהנות מדברים רבים שאהבנו לעשות בעבר, והחלק הגרוע ביותר הוא שהן גורמות לנו להיות תלויים בתרופות בעלות תופעות לוואי שהן לא תמיד נעימות. הדרך הטובה ביותר לנגוד את הבעיה הזו היא על ידי הוספת סידן, מגנזיום ואשלגן לגוף, וזאת ניתן לעשות על ידי צריכת דורה באופן קבוע, שכן בה יש את כולם בכמות גבוהה. השילוב של הסידן והמגנזיום חשוב במיוחד, משום שהמגנזיום עוזר לסידן להיספג טוב יותר בגוף.
4. משפרת את מראה העור ושומרת עליו בריא
את הדורה לא חייבים לצרוך רק בצורת דייסה, אלא אפשר להכין מהדגן עיסה ולמרוח אותה ישירות על עור הפנים כדי לנקות אותו מרעלים ולשמור עליו לח. הדורה עוזרת גם למנוע התפתחות של תאי מלנומה, זאת הודות לרכיב בשם טאנין שהורג את התאים האלה. כדי להכין ממנה מסכה לפנים, פשוט הוסיפו לדגן מעט מים עד שמתקבלת משחה ומרחו אותה על הפנים.


5. עוזרת לווסת את רמות הסוכר בדם
סוכרת היא לא סתם מחלה, היא שייכת למשפחה מסוכנת של תחלואות אחרות שמגבירות את הסיכון של האדם לחלות במחלות נוספות – בייחוד אם לא מתמודדים איתה כמו שצריך. עבור מי שחולה בסוכרת מומלץ מאוד לצרוך דורה, משום שהדגן יכול לווסת את רמות הסוכר בדם. בדורה יש טאנין, אשר מונע ייצור של אנזימים שסופגים עמילן, משמע ניתן לצרוך יותר ממנו בלי שרמות הסוכר יקפצו.

תגובות