עישן פסיבי






10/06/2007 13:24:00
עישן פסיבי

כן, עכשיו כולם יודעים שעישון פסיבי מאוד מסוכן, לאנשים מעשנים שיושבים ליד אנשים שלא מעשנים.

אדם שלא מעשן יכול לחלות בסרטן הריאות בדיוק כמו אדם ששואף ישירות לריאותיו את עשן הסיגריות.

כמה שההסברה באה כדי להגיע לידי התודעה של האדם, שהעישון גורם למחלות שונות..

היום, העישון אסור גם במקומות סגורים, כמו הקניון, הפאבים למיניהם, שמעתי שגם באולמות לשמחות, מקצים למעשן מקום לעישון....

                                                                    

כשאני הולכת לקניון עם חברה לבילוי, אני רואה שלטים בכל מקום של איסור לעישון, אבל אתם חושבים שאנשים שמים לב לשילוט?? כמובן ששים לב, אבל העישון חזק יותר מהציות וההתחשבות באדם שלא מעשן, אני כל הזמן רואה התקהלות של חברים או חיילים, יושבים ומעשנים ומצפצפים על החוק...

חברה שלי אומרת, אני לא מעירה להם, כי ההנהלה של הקניון צריכה לעשות את התפקיד הזה, אני אומרת לה שהיא צודקת, אבל, בתוך ליבי, אומרת לעצמי, כן, עד שההנהלה תקצה כוח אדם לפיקוח איסור העישון, שאני לא מאמינה שזה יקרה, אפילו, אם היינו הולכות ומתלוננות.....

בינתיים, אנחנו מחליפות מקום, למרות, שחברתי מעשנת, היא מקפידה לא לעשן ליד אנשים לא מעשנים כמוני, וגם במקומות ציבוריים...

היא דווקא צייתנית, צדיק אחד בעיר ........

                                                                   

רק השבוע ציינתי באוזני בעלי, שהוא מעשן כבד, (יש לציין שהוא מעולם לא עישן ליד אף אחד, אלא יצא החוצה כדי לעשן)... בעודנו מסיבים בשולחן שבת....



                                                                   

להבדיל מגיסי שחושב, שאם הוא יתנה את הגעתו לבית שלנו, בתנאי שיתנו לו לעשן בסלון ליד כולם, הוא חושב שניכנע לתנאיו, אבל אנחנו כל הזמן בוויכוח איתו, אם הוא מעשן ליד אנשים, הוא לא ייכנס הביתה ולא יתארח אצלי... נקודה......

     


              

                                                                       

לעומת, זאת , אחותי, שמעשנת בשביל כל המשפחה, וגם עישנה ליד הילדים שלה, משהיו עוללים. בת אחת שלה, סבלה כל הזמן מאסטמה בעקבות זה... אבל זה לא הרתיע אותה..... היא הפסיקה לעשן, כי לא בגלל שהיא החליטה על דעת עצמה, שזה לא בריא לעשן וגם לעשן ליד אחרים.. אלא בגלל שהרופא הזהיר אותה, שאם היא תמשיך לעשן, היא לא תחייה עוד הרבה זמן, למה צריך להגיע למצב הזה?? ולהבין עד שאין ברירה, אז צריך לוותר על העישון....!!!



                                                                   

 נחזור לבעלי היקר...... הסברתי  לו,

אפילו אם הוא יעשה השתלת שיניים,  זה לא יעזור מאומה, כי הוא מעשן כבד, והמעשנים סובלים מבעיות שיניים..(יש לו בעיות שיניים, בגלל ההזנחה, אפילו שאני מנדנדת לו שילך לניקוי שיניים, לפחות פעם בחצי שנה, הוא מהנהן בראשו, ואומר יהיה בסדר) הבסדר הזה עלה לו בהרבה כסף, עכשיו , הוא צריך לעשות השתלה כי כבר לא נשארו לו שיניים, כל הטוחנות נרקבו, והוא לא יכול ללעוס דבר......

אנחנו עוד מסבים בשולחן שבת, וממשיכים לדבר על העישון, ציינתי באוזני ביתי ששמירה על בריאות השיניים לא מספיקה, אלא  צריך להפסיק לעשן.....

היא הסתכלה עלי, ונאלמה דום..... חשבה שאני לא יודעת שהיא לא מעשנת.......

לא ידעה מה להגיד, ורק הסתכלה עלי בפרצוף קפוא.......

כבר מזמן אנחנו יודעים, בעלי ואני, שהבת שלנו מעשנת, כמה פעמים בעלי תפס אותה זורקת את הסיגריה ברגע שהבת שלנו ראתה אותו מתקרב אליה......



                                                                   

טוב, אני לא יכולה להטיף מוסר, לכולם, שיפסיקו לעשן, כי אני אומרת להם, שההחלטה היא בידיהם בלבד, אפילו אם אנעל את הסיגריות בכספת, תמיד כולם ימצאו דרך להשיג עוד.

אם אדם יחליט שכאן ועכשיו , אני הולך להפסיק את העישון, הוא יפסיק......למרות שההחלטה לא קלה, זה דומה לגמילה בסמים...

צריך לזכור שלא רק מי שמעשן לוקה בבריאותו, אלא זה שלידו......... וגם בנוסף לכך מזהם את הסביבה........






תגובות