בצק העוגיות של אמא...



23/07/2007 12:49:00
ברגע זה סיימתי להכין עוגיות מהמתכון של מהבצק שנתנה לי אמא שלי שתחיה

בחוץ לארץ, אמא שלי, בעל  כורחה הפכה להיות טבחית

היא החליטה לצאת לעבודה, בלית ברירה, כי אבא ז"ל , איבד את החנות שלו

לטובת כביש מהיר, שנבנה במקום

לא ניתנו לו פיצויים בשל כך שאיבד את החנות ואת הפרנסה

אז, לא היה קיים דבר כזה, אני לא בטוחה שגם היום, היו נותנים לו פיצויים

אמי, יצאה לעבודה, בתור טבחית בבית-ספר יהודי,

ואחר-כך, לימים התעסקה גם בקייטרינג לאנשים עשירים...

היא עבדה קשה מאוד, מהבוקר עד הערב, כדי לפרנס תשעה ילדים

אני, מוקירה אותה, על כך, שלא זנחה אותנו,

ועל כך, שהיא גידלה ופרנסה אותנו בכבוד

ועל כך, שלא הגענו לפת לחם,

אבא שלי, מצא עבודה, רק שעלה לארץ...  בתור נגר... עד שחלה

ואז, אימי, ויתרה על העבודה, בכדי לטפל באבא ז"ל

עד שהוא נפטר, היא סירבה לקחת אותו לבית-אבות

ידעה שהוא לא היה מחזיק מעמד שם.....

בעיני, היא גיבורה וצדיקה מאין כמוה....

מעריצה אותה, ועד היום בגיל 85

טפו, טפו, עדיין צלולה בדעתה,

ועדיין דואגת לכולם

ועדיין נותנת עצות לכולם,

עצות, לחיים טובים יותר....



אז הנה לכם המתכון....




בצק בסיסי לעוגיות          



הרכיבים



1 קילו קמח

3 ביצים

קורט מלח

2 שקיות אפיה

1 כוס סוכר

1 כוס שמן

1 שקית וניל

2 כפיות ברנדי או ליקר

1 כוס מים פושרים

אפשר להוסיף בתוך הבצק –

 כוס שומשום או כוס קוקוס או צימוקים ופצפוצי שוקולד.

 הוראות הכנה

מהבצק יוצרים  צורות שונות, איך שבא לכם..... ושמים בתבניות....



הוראות אפיה

מחממים את התנור כחצי שעה לפני אפית העוגיות

אופים  כל תבנית עוגיות, 15 דקות בדיוק..







אין להכניס את העוגיות לצנצנת, מיד...

אלא לחכות שיתקררו, כדי שיהיו קרנצ'ים, ולא רכים מדי....

בתיאבון....

ומי שצם מחר... צום טוב.....

בל נזכור , בית המקדש נחרב, בגלל שנאת אחים...

בואו , נחבור יחד, כנגד שונאנו, ששוב מצחצחים חרבות, כדי להשמיד אותנו...

תגובות