היא יכולה להציל את האמזונס


היא יכולה להציל את האמזונס

Marigona Uka - Avaaz avaaz@avaaz.org ביטול רישום

25 באפר׳ 2019, 19:05 (לפני 16 שעות)
אני
פעלו עכשיו!
חברות וחברים יקרים,

זה אמנם נשמע מטורף, אך הצעירה הזו מבני שבט הוואוראני באקוודור יכולה להיות המפתח להצלת האמזונס.

ממשלת אקוודור עומדת למכור מליוני אקרים של יערות גשם טהורים לחברת דלק גדולה ולכן נמונטה מובילה את אנשיה אל מחוץ ליער בכדי להילחם על אדמת אבותיהם.

היא יצאה למאבק בממשלה בתיק אשר יוכל להוות נקודת מפנה ע"י ביטול מכירת אדמתה ויצירת תקדים עבור שומרי יערות בכל רחבי האמזונס.

היא מבקשת את עזרתנו בדחיפות.
השבט שלה עובד עם תקציב זעום, אך אם כל אחד מאיתנו יתרום, התנועה הגלובלית שלנו תוכל להעצים את המאבק שלהם ע"י מימון עורכי דין מן השורה הראשונה, הבאת אנשים מהשבט לבית המשפט ועזרה לקהילות ילידים בהגנה על אדמתם בכל רחבי האמזונס.

התיק כבר נפתח ורק התנועה שלנו תוכל לגייס מספיק כדי להביא לשינוי משמעותי בזמן. תרמו מה שביכולתכם :בואו נתייצב לצד נמונטה ונגן על האמזונס לפני שיהיה מאוחר מידי:

אני אתרום ₪8
אני אתרום ₪15
אני אתרום ₪30
אני אתרום ₪60
אני אתרום ₪120
סכום אחר

לא נוכל להגן על האקלים או לעצור את משבר ההכחדה אם לא נצליח להגן על היערות. האמזונס מהווה בית ל-10% מכל המינים על פני כדור הארץ, מייצר 20% מהחמצן שלנו וסופג ומאחסן יותר זיהום פחמן מכל מקום אחר על פני האדמה. היער הקסום הזה הוא זה שמחזיק אותנו בחיים! 

התיק המשפטי של בני הוואוראני יכול להיות המפתח להצלתו. חוקת אקוודור והחוק הבינלאומי נותן לילידים את הזכות להשמיע את קולם בנוגע למכירתה של האדמה שלהם, אך לעיתים קרובות מתעלמים מהם. עד עכשיו.

נמונטה מסרבת לשחק את המשחק המושחת של הממשלה שלה -- בשימוע הראשון בבית המשפט היא ואחיותיה לא הפסיקו לשיר עד שהשופט הסכים לספק מתורגמן אשר הבין את שפת שבטן!! כעת בית המשפט עומד להכריע בתיק, דבר שיוביל לשלב הקריטי הבא במאבקם המשפטי של בני הוואוראני למען עתידם.

לא מדובר רק באקוודור. ממשלות בכל רחבי האזור מקריבות את האמזונס להרס הנובע מחטיבת עצים, דלק ומכרות. אך ההתנגדות מתפשטת! בואו נראה להם את קסמה של התנועה שלנו ונעמוד מאחורי מגני האמזונס האמיצים הללו בעזרת קמפיינים ופעולות שמטרתם להגן על היער ולתמוך בקהילות ילידים בכל רחבי האמזונס. תרמו כעת:

אני אתרום ₪8
אני אתרום ₪15
אני אתרום ₪30
אני אתרום ₪60
אני אתרום ₪120
סכום אחר

קהילתנו התייצבה יד ביד עם מגני יערות ילידים פעם אחר פעם. עזרנו להם לעצור בעד הממשלה הברזילאית מלהרוס שמורה באמזונס בגודלה של מדינת דנמרק ולחמנו ליצירת מסדרון יערות גשם לאורכן של שמונה מדינות. אנו יודעים כי היער הזה הוא ביתם והמפתח להישרדותו של כדור הארץ כולו. כדי לנצח אנו מוכרחים לפעול יחדיו.

בתקווה ובנחישות,
מריגוטה, ברט, נל, ג'וזף, קמיל, רוזה, ריסלט וכל צוות אוואז

תגובות