דילוג לתוכן הראשי

פלסטיק




Risalat Khan - Avaaz avaaz@avaaz.org ביטול רישום

יום ב׳, 6 במאי, 18:07 ‎(לפני 21 שעות)‎
אני

חתמו כעת

קשה להאמין, אך ממשלות מערביות משליכות מיליוני טונות של פסולת פלסטיק במדינות מתפתחות בעלות קווי חוף חלומיים במקום למחזר אותו! כעת ועידה בג'נבה תדון אם יש להפסיק את ייצוא פסולת הפלסטיק למדינות אשר אינן יכולות למחזר אותו, אך ממשלו של טראמפ מנסה למנוע את ההחלטה. תמיכה חזקה בנושא תוכל להביא לשינוי אמיתי: בואו נשמיע קריאה עולמית דחופה עם מסר ברור אחד -- הפסיקו להשליך פלסטיק בגן עדן!
חתמו כעת

חברות וחברים יקרים,

זה לא יאמן, אך מדינות מערביות משליכות מיליוני טונות של פסולת פלסטיק במדינות מתפתחות במקום למחזר אותו!

כולנו ראינו תמונות מחרידות של חופים חלומיים נחנקים מפסולת פלסטיק. אבל אנו בטוחים כי אף אחד לא יודע שהפלסטיק מגיע מאירופה, ארצות הברית וקנדה!

וכעת, כדי לנסות להתמודד עם הסקנדל הזה, ועידה בג'נבה תדון אם יש להפסיק ייצוא של פלסטיק למדינות אשר אינן יכולות למחזר אותו.

ישנה תמיכה גדולה ברעיון, אך חברות ענק וממשלות עוצמתיות כמו זו של טראמפ מנסים למנוע אותו. תמיכה ציבורית מאסיבית תוכל להביא לשינוי ולהשמיע את קולנו בועידה -- בואו נשמיע קריאה דחופה עם מסר ברור אחד: הפסיקו להשליך פלסטיק בגן עדן!

חתמו כדי להפסיק השלכת פלסטיק

הפלסטיק חונק את האוקיינוסים שלנו. אנו רואים את הטבח בכל מקום: גופות לוויתנים נשטפות לחוף ובטנם מלאה בפלסטיק, עופות ים נחנקים למוות, צבים טובעים ברשתות פלסטיק. רוב הפלסטיק מגיע לים במדינות מתפתחות שאין ברשותן מערכות חזקות של מחזור.

לכן כל כך קשה להאמין כי מדינות עשירות שולחות את פסולת הפלסטיק שלהם לחלק מהמדינות הללו! 

כעת יש לנו הזדמנות לשנות את זה. קואליציה של מדינות ברשות נורווגיה דוחפת להוספת סעיף פלסטיק לעסקה בנושא פסולת רעילה. מה שאומר שלא ניתן יהיה לייצא פלסטיק אלא אם כן יהיו בטחונות כי למדינה המקבלת יש יכולת לעבד אותו. ההצעה גם תאפשר למדינות עניות יותר לסרב לקבל פלסטיק.

אנחנו לא יכולים לפתור את משבר הפלסטיק אשר חונק את האוקיינוסים שלנו ע"י שימוש בחופים טהורים כפח זבל לפלסטיק. ההחלטה תתקבל השבוע -- הצטרפו כעת כדי לומר לממשלות שלנו: הפסיקו להשליך פלסטיק בגן עדן! 

חתמו כדי להפסיק השלכת פלסטיק
תנועתנו לחמה שוב ושוב נגד זיהום הפלסטיק. עזרנו להביא לאיסורים על שימוש בשקיות פלסטיק, מימנו תכניות נקיון של נהרות מזוהמים ומסרנו לאו"ם עצומת ענק הקוראת לאסור שימוש בפלסטיק שאינו ניתן למחזור. כעת אנו נקראים בשנית להתייצב להגן על האוקיינוסים שלנו.

בתקווה ובנחישות,

ריסלט, רוואן, ברט, ליין, ספיירו, אלכס, רוזה וכל צוות אוואז

מידע נוסף:

המחזור העולמי נמצא בכאוס. זה מה שצריך לקרות (ווירד)
https://www.wired.com/story/the-worlds-recycling-is-in-chaos-heres-what-has-to-happen/

ההצעה הנורווגית לקביעת הגבלים על פסולת פלסטיק זוכה לתמיכה (ריסורסס)
https://resource.co/article/norwegian-proposal-place-trade-controls-waste-plastics-gains-support-12823

משבר המחזור האמריקאי החדש, מוסבר ע”י מומחה (ווקס)
https://www.vox.com/the-goods/2019/4/2/18290956/recycling-crisis-china-plastic-operation-national-sword

תגובות