נפש פילוסופית

פילוסופיה לפי ויקיפדיה 
היא חקר מושגי יסוד בהכרה האנושית כמו קיוםמציאותנפש, הכרה, היגיוןמוסרסיבתיותידע ושפה. גישתה של הפילוסופיה לשאלות אלה היא גישה ביקורתית, שיטתית ומסתמכת על בניית טיעונים רציונליים.
עוד קישור על  מושג פילוסופיה 

כל חיי לא הבנתי את הקשר בין הראייה המציאותית שלי לדברים עד שקניתי ספר של פילוסוף שכתב על דברים דומים שאני מאמינה בהם ורואה את המציאות כמו שהיא אפילו בגיל קטן דיברתי על המוות שהוא חלק מהחיים שלנו
אנשים חשבו שאני משוגעת שאני מדברת בגיל הזה על דברים גדולים ממני וחושבת אחרת מאחרים
אז הטלוויזיה היתה משודרת בשחור לבן ואנשים חשבו שבאמת המציאות כולה היא בשחור לבן
אז בגיל צעיר ידעתי שמה שמשדרים זה לא באמת המציאות בחוץ
המציאות בחוץ היא
שיש עצים ירוקים
שמיים כחולים
אדמה חומה
אנשים לובשים צבעים מגוונים
מכוניות צבועות בצבעים שונים
תמיד היתה לי חשיבה שונה מאחרים ותמיד ראיתי את המציאות כפי שהיא
שנאתי אנשים צבועים שמנסים לשחק אותה ומאחורי הגב מדברים אחרת
שנאתי אנשים שרמזו לי רמזים כדי לא להגיד לי דברים מפורשים תמיד הבנתי וקלטתי את הרמזים
כשדיברתי על המציאות אנשים צחקו אולי מפני מבוכה אולי כדי לא להתמודד עם המציאות
אם דיברתי על המוות אזי אנשים אמרו שמשהו לא בסדר איתי למרות שכולם יודעים שזה סופו של כל אדם ואדם
אנשים התרחקו ממני כי ידעתי מה שבליבם למרות שאמרו לי אחרת
היום הגעתי למסקנה שהמציאות שאני רואה בעצם היא קיימת בתוך המושג פילוסופיה
עכשיו אני מבינה בגיל 62 מוטב מאוחר באשר בכלל שאני בעצם עוסקת כל הזמן בפילוסופיה
אפילו הבת שלי אומרת שאני מתפלספת כל הזמן זה אומר שזה נכון

הגעתי סוף סוף למסקנה שיש לי נפש פילוסופית 




תגובות