תה היביסקוס - המשקה הטבעי והטעים שיוריד את לחץ הדם שלכם

אנשים רבים שסובלים מלחץ דם גבוה נוטלים מגוון תרופות יקרות שגורמות לתופעות לוואי מזיקות, וכלל לא מודעים לכך שקיים משקה טבעי וטעים, שהוכח על ידי המדע ככלי יעיל במלחמה כנגד הבעיה המסוכנת הזו. היות ומספר האנשים בישראל שסובלים מלחץ דם גבוה מוערך בכמיליון בני אדם, שחלקם אף לא מודעים למצבם, חשוב מאוד שתכירו את הסגולות הבריאותיות של תה ההיביסקוס ותתחילו לשתות אותו באופן קבוע. גם אם אתם יודעים בוודאות שאינכם סובלים מלחץ דם גבוה, למשקה הנפלא הזה יש עוד מגוון רחב של יתרונות בריאותיים שישמרו על גופכם לאורך זמן ובהחלט מצדיקים את מספר הדקות המועט שנדרש כדי להכינו. המשיכו לקרוא וגלו את היתרונות השונים של תה ההיביסקוס ולמדו כיצד להכין בעצמכם חליטה טבעית ובריאה שתוריד את לחץ הדם שלכם.

היתרונות הבריאותיים של תה היביסקוס:
לאורך השנים לצמח ההיביסקוס יוחסו מגוון סגולות בריאותיות ברפואה העממית של תרבויות שונות, וככל שהמחקר בנושא הולך ומתפתח - כך מדענים מוצאים ליתרונות האלו יותר ויותר הוכחות. כך למשל נמצא שצמח ההיביסקוס מספק לגוף הגנה מפני מחלות כבד שונות, וכן נמצא קשר בין צריכת תה היביסקוס לבין ירידה ברמות הכולסטרול. היתרונות הבריאותיים הרבים של הצמח הם תוצר של הרכיבים הבריאים הרבים שבו, אשר כוללים כמות גבוהה של ויטמין C ועוד נוגדי חמצון רבי עוצמה אחרים, פלבנואיד בעל תכונות אנטי בקטריאליות בשם גוספיטין (Gossypetin), חומצה ציטרית ועוד חומרים נוספים. בנוסף לכל אלו, לצמח ההיביסקוס יש גם השפעה חזקה מאוד על לחץ הדם שלנו, וזאת בזכות הפיגמנט רב העוצמה שמעניק לפרח את צבעו.
מה הקשר בין צמח ההיביסקוס ללחץ הדם?
כפי שכבר נאמר, מחלות לב ועודף לחץ דם הם בעיות נפוצות מאוד בעידן המודרני, ובשעה שאנשים רבים נוטלים תרופות כאלו ואחרות לטיפול בהן, קיימת גם תרופה טבעית מצוינת שרבים לא מכירים, והיא כמובן פרחי ההיביסקוס. בפרחי הצמח הזה ניתן למצוא כמות גבוהה של הפיגמנט אנתוציאנין, אשר פועל נגד התרכובות בגוף שגורמות לכלי הדם להתכווץ. בשנת 2008 צוות של חוקרים מאוניברסיטת טאפטס בבוסטון מצא שצריכת תה היביסקוס יכולה לתרום להורדה בלחץ הדם, במיוחד בקרב בעלי לחץ דם גבוה, ובמחקר דומה התגלה כי אנשים ששתו תה היביסקוס במשך 14 ימים חוו ירידה של כ-11% בלחץ הדם. באף אחד מהמחקרים לא הפגינו הנבדקים תופעות לוואי כאלו או אחרות (אך חשוב לציין שלנשים בהריון אסור לשתות חליטת תה היביסקוס), ויחד עם היתרונות הבריאותיים הנוספים של הצמח שכבר הוצגו, קשה להתווכח עם העובדה שההיביסקוס הוא אחד מהפתרונות הטבעיים הטובים ביותר לבעיות לחץ דם.

מתכון להכנת תה היביסקוס להפחתת לחץ הדם:
רכיבים:
4 כוסות מים
3 כפות של היביסקוס מיובש
מקל קינמון
Aכף סוכר
מיץ טרי מתפוז בינוני אחד
אופן ההכנה:
1. הרתיחו את המים, שפכו אותם לסיר בגודל מתאים ואז הוסיפו אליהם את הקינמון וההיביסקוס. אם אין ברשותכם פרחי היביסקוס מיובשים, ניתן להשתמש ב-4-5 כפות של פרחי היביסקוס רפואי טרי, אותם שטפתם וקצצתם.
2. המתינו כ-20 דקות כדי לאפשר לרכיבים הפעילים מהתבלינים להשתחרר אל המים.
3. הוציאו את הקינמון והפרחים מהסיר בעזרת כף או מסננת והוסיפו את הסוכר ומיץ התפוזים. ניתן להוסיף יותר או פחות מהכמות המומלצת בהתאם לטעם הרצוי.
4. את התה ניתן לשתות קר או חם בהתאם להעדפתכם.
שתו לרוויה ושיהיה לבריאות!

תגובות