ניצול רגשי

 מכירים את האנשים האלה שכל הזמן בוכים לכם על המצב והצרות שלהם ? אבל אם אתם תספרו להם את שלכם הם פתאום הפסיקו להקשיב? אני מכירה הרבה כאלה לצערי במשך החיים שלי

כשאמא שלי היתה חיה ונזקקה לעזרה ותורנות בשבתות אני הסכמתי לעזור לאחותי לעשות תורנות למרות שהייתי מאוד רחוקה נסעתי הלוך וחזור עם אוטובוסים ורכבות כדי להיות איתה בשבתות למרות שהיו אחיות שהיו גרות לידה ולא הסכימו לעשות תורנות ככה זה שאמא נותנת את הנשמה שלה לילדים שלה בכל עת גם שהמצב לא נוח לה אבל הילדים שלה נותנים לאמא רק שנוח להם 

שלוש שנים החזקתי את היד לאחותי וגם סייעתי לאמא שלי למרות שאחיות האחרות התנגדו לטיפול כלשהוא והיו נגד האחות בלילות היא בכתה לי שהאחיות שלה לא תומכות בה ורק לי היתה לה אוזן קשבת גם ביום וגם בלילה 

כשהיה צריך לקבל את הקוד כדי להכניס את אמא לבית סיעודי כי לא היתה ברירה אף אחד לא רצה לעזור בנטל כל הזמן עזרתי כדי לקבל את הקוד עד כדי כך שנסעתי לירושלים לבקש מהאח לחתום כל הטפסים אחרי שקיבלנו את הקוד פתאום הטון של הקול של אחותי השתנה לטון של אל תפריעי לי עכשיו בעבודה למרות שהיא כל הזמן התקשרה מהעבודה ובכתה לי בטלפון היא אמרה לי תדברי איתי עכשיו רק בווטסאפ ולא בטלפון למרות שחרה לי עד מה שאמרה הבלגתי כי האמא היתה עדיין ברקע ולא רציתי לריב איתה כשהאמא הלכה לעולמה והלכנו להלוויה לבית הקברות פתאום התפרצתי בבכי ואחותי לא הבינה למה אני בסערת רגשות היא אמרה לי את אמורה לתמוך בי ולא אני לתמוך בך הייתי בהלם מהתשובה שלה ובכל זאת המשכתי לתפקד כאילו שום דבר לא קרה אחרי השנה החלטתי שדי עד כאן אני לא מוכנה שוב לסבול את ההתנהגות הלא מכבדת של אחותי כשראיתי שהיא לא מתקשרת ולא מתעניינת בשלומי אחרי חצי שנה שאמא נפטרה היא פתאום מתקשרת ואני כועסת עליה בטלפון למה לא התקשרת עד עכשיו והיא אומרת גם את לא התקשרת היא רק שכחה שאני שלחתי לה כל הזמן הודעות ובדיחות בוואטסאפ שזה היה בשבילה לא קשר אלא משהו מובן מאליו

עכשיו לאחר השנה הנוראה שכולם חווים בגלל הקורונה היא ביקשה מבעלה להיות איתי בקשר ובדרך אמרה שכל פעם שדיברתי איתה גרמתי לה לכאבי ראש היא רק שכחה שהיא הייתה מדברת שעות ואני אף פעם לא הערתי לה ברגע ששמעתי את מה שאמרה אמרתי לעצמי די עד כאן לא מוכנה יותר לסבול את כפיות הטובה לאחר שתמכתי בה לאורך כל הדרך 

גם היום אני חווה אכזבה מהחברה שלי שבמשך 12 שנה היינו חברות וכל הזמן היא בכתה לי שהבת שלה נולדה עם פיגור והיא לא מבינה למה זה מגיע לה כמו פטי מאמין לכל דבר עזרתי לה נפשית הוצאתי אותה לבילוי בתיאטרון בקולנוע בטיולים וגם אירחתי אותה בבית שלי בחגים ולפני שנה שהייתי חולה בזיהום במערכת הנשימה שהמחלה הזו נמשכת שנה שלמה ביקשתי ממנה שתתקשר אלי ותדבר איתי כי אני חולה התגובה שלה הייתה גם את לא מתקשרת מיד הבנתי שמה שמעניין אותה רק הצרות שלה אבל המחלה שלי לא עניינה אותה וגם עברה דירה אפילו לא טרחה להודיע לי שהיא עוברת 

אמרתי לעצמי שאני עושה סוף לחברות וגם סוף לתמיכה באנשים שמנצלים אותי רגשית ולא מעניין אותם מה אני מרגישה 




תגובות