בזיעת אפיך תאכל לחם

 04/05/2008 15:12:00

בזיעת אפיך תאכל לחם....
זה משפט,,, שלקוח מהתנ"ך,, למה דווקא לחם....???>
כי, לחם, זה תחילת קיום האדם,, זה הדבר הראשון, שהוא אוכל...
גם, אם אין שום דבר, בסביבה....
אז, למה אני מספרת על הלחם ???
כי היום, גם אפיתי עוגיות וגם לחם....
לא נחתי לרגע...
אפיתי עוגיות מרוקאיות לפי המתכון של אמא שלי...
וגם, לחם,,, לפי המתכון של אמא שלי,, שתחיה ותהיה בריאה תמיד...
אמא, שלי, היתה טבחית בחוץ לארץ, בבית ספר , יהודי..
כך, תמיד זכרתי את הריחות שעולים מהמטבח שלה....
אבל, היא אף פעם לא נתנה לנו להתקרב למטבח...
וגם, לא נתנה, לעוזרת הלא יהודיה, קל וחומר, לבשל לה במטבח שלה...
היא עבדה, וגם גידלה תשעה ילדים,,
לא יודעת איך היא עשתה זאת...
אני, עם שלושה, וכבר עייפה...
אני, בעצם, לא כל כך אוהבת לבשל...
אבל, האנשים, אומרים, וגם המשפחה, שהאוכל שלי מאוד טעים...
יכול, להיות, שירשתי גנים טובים, מאימי...
לא כל האחיות שלי, אוהבות לבשל,, אבל , הן מבשלות...
בלית ברירה,, כי צריך להאכיל משפחה...
אז, היום , התעסקתי עם הלחם....
וגם, המשפט, בזיעת אפיך,, כן, הזעתי,
זאת, לא עבודה, קלה...
אבל, מעדיפה לאכול לחם, ממעשה ידי,,,
מאשר, לאכול, לחם, שטעמו פלסטיק, שקונים מהמכולת...
הילדים, שלי, מסרבים לאכול את הלחם שלי...
מעדיפים, לחם מכולת...
אז, שיאכלו...
לפחות, אני יודעת, מה שמתי בתוך הלחם...
כי, הטעם שלו, פי עשר יותר טעים, מהמוכן....
למרות, שבזיעת אפי,, אפיתי את הלחם...




תגובות