פרשת וישלח

 

https://heled123.org.il/     

קישור האתר

20 שנה לאחר שברח מאחיו עשו, חוזר יעקב לארץ כנען. כעת הוא כבר בעל משפחה גדולה: יש לו ארבע נשים, אחד עשר בנים ובת אחת. יש ליעקב גם רכוש רב, הכולל צאן ובקר. יעקב חושש מאוד מפני הפגישה עם עשו אחיו, אשר לפני 20 שנה, תכנן להורגו על שגזל ממנו את ברכת אביו יצחק.

יעקב רוצה להתפייס עם עשו ולכן הוא שולח אליו מלאכים-שליחים, אשר ילכו ויביאו לו מנחה-מתנה. המנחות האלו כוללות עדרים ענקיים של מאות כבשים, עזים, פרים וגמלים. בלילה לפני הפגישה עם עשו, נאבק יעקב עם איש אלמוני. יעקב גובר עליו ודורש ממנו ברכה. הברכה שהאיש נותן לו היא שינוי שמו של יעקב ל- ישראל. יעקב פוגש את עשו. הם מתחבקים, מתנשקים ובוכים. הם מתפייסים.

לאחר מכן, קונה יעקב חלקת שדה ליד העיר שכם וגר בה. אחד מבני העיר – שכם בן חמור, מתאהב בדינה ואונס אותה. הוא רוצה להתחתן איתה. בני יעקב מרמים את שכם ואומרים לו שאם הוא וכל בני עירו ימולו את ערלתם, הם יכרתו איתם ברית, ושכם יוכל להתחתן עם דינה. לאחר שהם נימולים, ועדיין כואבים מהמילה, באים שמעון ולוי והורגים את כל החיים בעיר. יעקב נוזף בהם.

אלוהים אומר ליעקב לעלות אל בית-אל. שם בונה יעקב מצבה ואלוהים חוזר על שינוי שמו לישראל. בדרך מבית אל, רחל יולדת את בנימין ומתה בלידה. גם יצחק – אביהם של יעקב ועשו – נפטר ונקבר על יד שניהם במערת המכפלה בחברון.

הפרשה מסתיימת בתיאור שושלת עשו.

תגובות